سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نسرین سلطانخواه در سال ۱۳۴۰ در شهر تهران به دنیا آمد.

نسرین سلطانخواه

وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدارس دولتی زادگاهش گذراند و در سال 1358 در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد.

سلطانخواه به دلیل علاقة وافر به ریاضی پس ازگذشت 5 ترم تحصیلی تغییر رشته داده و در سال 1365 با رتبه اول فارغ التحصیل شد و برای استفاده از بورس تحصیلی خارج از کشور انتخاب شد در این هنگام به دلیل همزمانی با جنگ تحمیلی وی ترجیح داد در کشور بماند و ادامه تحصیل دهد.

وی مدرک فوق‌لیسانس خود را در رشته ریاضی، در سال 1367 از دانشگاه صنعتی شریف کسب کرد و در سال 1373 به عنوان اولین فارغ التحصیل دکترای ریاضی در دانشکده ریاضی دانشگاه صنعتی شریف موفق به اخذ درجه دکتری شد.

همچنین در نخستین جشنواره ریاضیات دانشگاه تهران رساله سلطانخواه به عنوان رساله برتر شناخته شد.

وی در سال 1373 به عنوان استادیار در گروه ریاضی دانشگاه الزهراء مشغول به کار شد و در سال 1382 به مرتبه دانشیاری ارتقاء یافت.

سلطانخواه در دهه 60 به تدریس در دبیرستان‌های دولتی و همچنین فعالیت در سازمان دانشجویان مسلمان دانشگاه صنعتی شریف و جهاد سازندگی دانشجویی مشغول بود.

عضویت در شورای انتشارات، عضویت در شورای پژوهشی، مدیریت گروه ریاضی به مدت چهار سال و همچنین مشاور رئیس دانشگاه در امور توسعه از جمله فعالیت‌های سلطانخواه در دانشگاه الزهراء بوده است.

وی در سال 1382 با رأی مردم تهران به عضویت دومین دوره شورای اسلامی شهر تهران انتخاب شد و طی این دوره چهارساله به عنوان عضو هیات رئیسه شورای اسلامی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای‌ اسلامی و همچنین رئیس کمیته درآمدزدایی شورای اسلامی شهر تهران مشغول به فعالیت بود.

برخی از فعالیت‌های نسرین سلطانخواه:

  • عضو هیئت امنای سازمان استعدادهای درخشان
  • عضو شورای عالی تدوین برنامه پنجم سازندگی
  • عضو هیئت مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش
  • عضو سازمان بسیج اساتید
  • عضو هیئت امنای دانشگاه الزهراء
  • عضو هیئت ممیزه دانشگاه الزهراء
  • عضو کمیسیون تخصصی هیات امنای دانشگاه الزهراء
  • عضو کمیسیون تخصصی علوم پایه هیئت ممیزه دانشگاه الزهراء
  • عضو کمیته داوری طرح‌های تحقیقاتی ملی دانشگاه صنعتی شریف و کمیته‌های علمی و اجرایی کنفرانس‌های متعدد بین المللی در زمینه تخصص خود.

مقالات علمی- تخصصی ارائه شده سلطانخواه در مجلات معتبر بین‌المللی و کنفرانس‌های داخلی و خارجی به 36 مقاله می‌رسد.

وی همچنین استاد راهنمای 2 عنوان پایان نامه در مقطع دکتری، 17 عنوان پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و مجری 9 طرح تحقیقاتی و پژوهشی بوده است.

نسرین سلطانخواه در سال 1384 به عنوان مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری منصوب و در سال 1387 ریاست موسسه آموزش و پژوهش مدیریت دولتی را عهده دار شد.

وی همچنین معاون علمی و فناوری محمود احمدی‌نژاد بوده است.

نسرین سلطانخواه همچنین معاون علمی و فناوری حسن روحانی و رئیس بنیاد ملی نخبگان می‌باشد.

کد خبر 233306
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز