بازنشستگان عضو صندوق بازنشستگی فولاد بیش از ۴‌ماه است که حقوق نگرفته‌اند و اگرچه بارها تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کرده‌اند اما هنوز مشکلشان حل نشده است.

فولاد

آخرین اخبار منتشر شده به بازنشستگان معادن زغال سنگ سوادکوه مربوط می‌شود. نصرالله دریابیگی دبیر خانه کارگر استان مازندران در این‌باره گفت:5 هزار کارگر بازنشسته صنعت فولاد کشور در معادن زغال سنگ سوادکوه در ۴‌ماه گذشته مستمری‌شان را دریافت نکرده‌اند. حقوق بازنشستگان فولاد یا با تأخیرهای درازمدت پرداخت می‌شود، یا هر دو‌ماه یک‌بار به‌صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود.

او به خبرگزاری ایلنا توضیح داد: صندوق بازنشستگی فولاد پیش از تحولات اخیر و انتقال به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در پرداخت مستمری بازنشستگان دچار مشکلاتی بود، اما پس از انتقال این صندوق از وزارت صنعت، مشکلات بازنشستگان فولاد چندین‌برابر شده است. دریابیگی انتقال صندوق بازنشستگی کارگران فولاد را از وزارت صنعت به وزارت کار«بی برنامه» توصیف کرد و گفت: پس از انجام این انتقال نه وزارت صنعت، معدن و تجارت خدماتی به بازنشستگان ارائه می‌دهد و نه در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برنامه مشخصی برای اداره این صندوق وجود دارد.

کد خبر 232401
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز