همشهری آنلاین: فردی در یکی از دورافتاده‌ترین مناطق قفقاز روزها و شب‌های خود را برفراز ستون آهکی ۴۰ متری در غرب گرجستان سپری می‌کند.

براساس گزارش تلگراف، ستون کاتسخی برای مرتاضان و زاهدان مورد استفاده قرار می‌گرفت،‌زاهدانی که برای فرار از وسوسه‌های جهانی برفراز این ستون سنگی مرتفع زندگی می‌کردند. این روند تا قرن 15 و پیش از حمله عثمانی‌ها به گرجستان ادامه داشت اما پس از آن این آئین مذهبی متوقف شد.

این ستون برای قرن‌ها متروکه باقی مانده‌بود تا اینکه در سال 1944 کوهنوردی از این ستون بالا رفت و بقایای یک اسکلت و ویرانه‌های یک کلیسای کوچک را کشف کرد. پس ار فروپاشی کمونیسم و تجدید حیات مذهب در گرجستان، ماکسیم کاوتاراتز تصمیم گرفت به بالای این ستون رفته و زندگی زاهدان گذشته را در پیش بگیرد. وی در جوانی سابقه خوبی از خود به جا نگذاشته و بارها به زندان رفته‌است.

وی که بارها این ستون را از دور دیده بود و از زندگی زاهدان برفراز آن آگاهی داشته و احترام زیادی برای آنها در قلبش احساس می‌کرد، تصمیم گرفت زندگی خود را تغییر داده و در سال 1993 از این ستون بالا رفت تا زندگی جدیدی را در پیش بگیرد.

به گفته وی طی دو سال اول هیچ لوازمی در اختیار نداشت و برای اینکه بتواند از شرایط جوی در امان بماند درون یک یخچال قدیمی می‌خوابیده‌است. اما به تدریج با کمک بومیان مسیحی منطقه کلیسا بازسازی شد و نردبانی از زمین تا بالای ستون ساخته شد. همچنین کلبه روستایی کوچکی نیز برای ماکسیم در بالای ستون بنا شده تا وی بتواند روزهای زندگی خود را در آن سپری کند.

در پایه این ستون نیز اکنون جامعه مذهبی شکل گرفته و افرادی که در زندگی مشکل دارند به این منطقه می‌آیند تا از ماکسیم راهنمایی بخواهند. همچنین کشیش‌های جوان نیز در پای این ستون اقامت دارند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷