همشهری آنلاین: مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال از آغاز صدور کارت هوشمند ملی در مراکز استانهای مختلف کشور خبر داد و گفت: با همکاری دفاتر پیشخوان و مراکز پستی ابتدا درخواستهای متقاضیان برای صدور کارت جمع آوری و به مرور نسبت به این امر اقدام خواهد شد.

کارت هوشمند ملی

محسن اسماعیلی در گفتگو با مهر افزود: صدور کارت هوشمند ملی بصورت آزمایشی از اواخر سال گذشته در استان قم آغاز شده و تاکنون 25 هزار درخواست از متقاضیان در سازمان ثبت احوال به ثبت رسیده و و کارت صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزیهای انجام شده بزودی در تمامی استانهای کشور صدور کارت هوشمند ملی آغاز می شود ، گفت: مرکز هر استان برای صدور کارت هوشمند مد نظر قرار دارد که در دفاتر پیشخوان دولت و یا مراکز پستی درخواستهای متقاضیان برای صدور کارت هوشمند ملی ثبت می شود.

مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: در حال حاضر در استان سمنان این کار آغاز شده و در استانهای دیگر نیز به مرور نسبت به ثبت درخواست الکترونیکی کارت هوشمند اقدام خواهد شد.

به گفته وی، صدور کارت هوشمند با همکاری بخش خصوصی (دفاتر پیشخوان دولت و مراکز پستی) انجام می شود و و اگذاری این کار به بخش خصوصی باعث تسریع در پیشبرد کارها خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه تمامی استانها نسبت به صدور کارت هوشمند اقدام خواهند کرد، افزود: البته بدلیل اعتبار، منابع و برخی محدودیتها ممکن است صدور کارت مدتی به طول بیانجامد.

وی اظهار داشت: کارت ملی هوشمند دارای هفت لایه امنیتی، تراشه ویژه و ضد جعل است که کیف الکترونیکی، امضای دیجیتال ، ثبت اطلاعات ایثارگران، استفاده در بخش سلامت و...، از جمله ویژگیهای این طرح است که باید تمامی دستگاهها همکاریهای لازم را با سازمان ثبت احوال انجام دهند.

کد خبر 231461
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز