یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین - آیدارزاقی: لنوو (Lenovo) یک شرکت چندملیتی چینی است که در زمینه تولید کامپیوتر فعالیت دارد.

lenovo

شرکت لنوو (Lenovo) تولیدکننده نرم افزارهای کامپیوترهای شخصی، تبلت، لپ‌تاپ، اسمارت‌فون، سرور و تجهیزات کامپیوترهای شبکه و دستگاه‌های ذخیره‌سازی و قطعات جانبی الکترونیکی است.

این شرکت چینی در سال 1984 با سرمایه‌گذاری آکادمی علوم چین به مبلغ 25000 دلار با نام Legend Group تأسیس شد. در آغاز لیو چوانژی با 10 کارمند این شرکت را تاًسیس کرد.

شرکت Legend که تا قبل از 1990 فقط کامپیوترهای وارداتی را می‌فروخت؛ به تولیدکننده و فروشنده کامپیوترها با مارک خودش تبدیل شد و اولین کامپیوتر شخصی 586 افسانه را در عصر پنتیوم در سال 1993 ارائه کرد. همچنین در این سال شبکه جزئی 1+1 را راه‌اندازی کرد.

در سال 1995 اولین سرور با نام Legend معرفی شد؛ به‌دنبال آن در سال بعد اولین لپ‌تاپ با برند این شرکت به بازار عرضه شد. در سال 1997 شرکت Legend Group قراردادی با مایکروسافت امضا کرد و از آن به‌ بعد کامپیوترهای خود را با سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای مایکروسافت منتشر کرد.

شرکت Legend Group در سال ۲۰۰۱ شروع به تولید لوازم جانبی کامپیوتر کرد. درآوریل سال 2003 نام این شرکت به Lenovo تغییر کرد.

 

در سال ۲۰۰۵ شرکت آی بی ام  بخش کامپیوترهای قابل حمل خود را به لنوو فروخت و نوت‌بوک تینک-پد (ThinkPad) بعد از آن توسط لنوو به بازار عرضه شد.

در سال ۲۰۰۶ شرکت لنوو کامپیوتری برای مسابقات اتومبیل رانی فرمول ۱ طراحی کرد. در سال ۲۰۱۱ لنوو با شرکت NEC برای تولید لپ‌تاپ شروع به همکاری کرد.

شرکت لنوو در فروش لپ‌تاپ در سال 2011 هشت درصد سهم بازار جهانی را داشت و در رده چهارم بعد از شرکت اچ-پی بود و در سال 2013 این عدد به 16.7 درصد رسید.

قیمت هر سهم شرکت لنوو در سپتامبر 2013 حدود 1.0 دلار تخمین زده شده‌است.

کد خبر 231414
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز