گروه شهری: مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آّباد گفت: همکاری نهاد حکومتی نقطه عطف حفظ و توسعه اراضی عباس آباد به‌عنوان قطب فرهنگی و گردشگری و تنفسگاه زیست‌محیطی شهر تهران بوده است.

حجت‌الله ملاصالحی با اشاره به اهمیت کاربری و کالبدی اراضی عباس آباد در شهر تهران خاطرنشان کرد: در7سال اخیر اراضی عباس آباد از حالت پهنه‌ای بایر و بلاتکلیف با ساخت زیرساخت‌های فرهنگی، گردشگری و تفریحی در حال تبدیل شدن به قطب فرهنگی و گردشگری پایتخت است که این امر بی‌شک مدیون رهنمود‌های مقام معظم رهبری در تهیه و اجرای طرح جامع این اراضی است. وی تصریح کرد:

براساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری، کاربری این اراضی ارزشمند مختص فضاهای فرهنگی و نیز فضای‌سبز در نظر گرفته شد که طرح جامع اراضی عباس‌آباد براساس همین نگاه تهیه شده و در حال حاضر به اجرا درآمده که به ساخت بیش از 100هکتار بوستان و فضای سبز و حدود 200هکتار فضای اختصاصی فرهنگی و اجتماعی منتهی شده است. وی افزود:

حفظ این اراضی یکی از اقدامات ارزشمند مدیریت شهری بوده که همکاری نهاد‌های حکومتی نقش پررنگی در این موضوع داشته که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌ها در این تعامل معرفی کرد. به گفته ملاصالحی، اراضی عباس‌آباد و بوستان‌های مفهومی، فضاهای فرهنگی و تفریحی آن در حال حاضر یک الگوی ملی و فرامنطقه‌ای است که همکاری هرچه بیشتر نهاد‌های حکومتی و دستگاه‌های دولتی و نیز بهره‌برداری از پروژه‌های در حال ساخت واقع در این اراضی، پایتخت ایران اسلامی را برخوردار از زیرساخت‌های گردشگری شهری، محیط‌زیست، تفریحی و فرهنگی خواهد کرد.

کد خبر 230883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز