همشهری آنلاین: وزیر دادگستری گفت: می‌خواهیم محکومین و مجرمین مواد مخدر را از بقیه زندانیان جدا و در اردوگاه خاصی آنها را تربیت کنیم.

پورمحمدی

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تفکیک زندانیان و تشکیل اردوگاه‌های ویژه قاچاقچیان مواد مخدر گفت: زندانیان باید طبقه‌بندی شوند و در قوانین هم به این موضوع اشاره شده است، اما امکانات لازم وجود ندارد.

وی افزود: افزایش امکانات طی چند سال گذشته سبب شده است یکسری زندان‌ها به خارج از شهرها منتقل شوند و اردوگاه‌هایی تاسیس شده است پس مختصری از طبقه‌بندی در برخی مناطق در حال اجرا شدن است و به همان میزان که بتوانیم طبقه‌بندی را اجرا کنیم در اصلاح و بهبود رفتار زندانیان کاملا مشهود است و باعث می‌شود تکرار جرم کاهش یابد، پس باید این رویه را به شدت ادامه دهیم و جمعیت کیفری و زندانی کاهش یابد تا امکان تربیت زندانیان فراهم شود.

پورمحمدی با اشاره به این‌که «اردوگاه‌های قاچاق مواد مخدر هم جزء همین مجموعه است» گفت: می‌خواهیم محکومین و مجرمین مواد مخدر را از بقیه زندانیان جدا کنیم و در اردوگاه خاصی آنها را اداره و تربیت کنیم که از این طریق عملا توسعه مکان پیدا می‌شود و محکومین به مواد از بقیه جدا می‌شوند.

وزیر دادگستری درباره سرنوشت لوایح حقوقی دولت دهم مثل پلیس قضایی گفت: این موضوعات پیگیری می‌شود و مواردی که از قبل به مجلس رفته‌اند نیز بررسی خواهد شد و برخی موارد را نیز بازنگری می‌کنیم تا اصلاحات لازم براساس نظر هیات دولت اعمال شود.

وی افزود: به طور کلی لوایح قضایی را به جدیت تعقیب می‌کنیم چون در حال حاضر بسیاری از لوایح ما تصویب نهایی ندارد و ماده 85 تصویب موقت است که حتما باید بررسی شود.

کد خبر 230746
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز