همشهری آنلاین: پس از تعطیلی سه دوره جشنواره موسیقی جوان و دو دوره جشنواره موسیقی نواحی این دو جشنواره مهم امسال در فهرست فعالیتهای دست اندر کاران دفتر امور موسیقی و شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته‌اند.

به گزارش همشهری‌‌ آنلاین این خبر را محمدحسین احمدی در گفتگو با میراث خبر عنوان کرد و زمان تقریبی این دوجشنواره را شهریور ماه و آبان ماه امسال ذکر کرد.

وی همچنین از برگزاری جشنواره موسیقی فجر امسال درمیان دو عید قربان و قدیر خبر داد و گفت: « بر اساس تصمیم  دبیرخانه دائمی ، دفتر شعر و موسیقی جشنواره هایی که پیش از این به صورت جداگانه و با عناوینی همچون ذکر وذاکرین، نواحی و آیینی برگزار می شد به جشنواره نواحی_ آیینی تبدیل می شود و دفتر شعر موسیقی موضوع جشنواره ها را فقط در سه بخش فجر، جوان و نواحی_آیینی دنبال می‌کند .»

گزارش همشهری‌ آنلاین حاکی‌است که آخرین جشنواره موسیقی جوان در سال 1382 برگزار شدو پس از آن جشنواره دیگری در این زمینه برگزار نشد. دبیر این جشنواره دکتر محمد سریر بود.

 آخرین جشنواره موسیقی نواحی ایران هم درنیمه دوم سال 83 در شهر کرمان برگزار شد که دبیری آن را هم محمد رضا درویشی بر عهده داشت.

مدیر کل دفتر شعر و موسیقی ارشاد همچنین از تعامل با استان‌ها برای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی خبر داد و گفت :« تلاش ما این است که جشنواره  نواحی امسال را با کمک خود استان‌ها برپا شود و کار را با استان‌هایی که آمادگی بیشتری دارند دنبال می‌کنیم. البته دفتر شعر و موسیقی هم کمک های لازم را به استان های نیازمند انجام می‌دهد.»

مدیرکل دفتر شعر و موسیقی وزارت ارشاد در خصوص برنامه رقابتی شدن جشنواره موسیقی امسال عنوان کرد:« این تصمیم ابتدا دبیرخانه دائمی موسیقی مطرح و تصویب، سپس با ارائه به شورای راهبردی موسیقی به تصویب نهایی رسید. هدف از این اقدام توجه به گروه های کمتر شناخته شده و همچنین دستیابی به موسیقی فاخرتر است.»

وی اضافه کرد:« تا کنون یک جشنواره رقابتی در حوزه موسیقی به صورت جدی مطرح نشده است و برگزاری چنین جشنواره‌ای به افزایش کیفیت آثاری که تولید می‌شود نیز کمک می‌کند.»

وی در خصوص نحوه داوری جشنواره فجر اظهار داشت:« این جشنواره نیز  یک هیئت دواران دارد که کار گروه‌ها را ارزیابی می‌کند، البته ممکن است بخشی از داوری نیز توسط گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره باشد، زیرا هیچکس بهتر از خود هنرمندان نمی‌تواند، آثار هنری را ارزیابی کند، البته جزئیات بیشتر در مورد داوری و اعلام فراخوان برای جشنواره در جلسات بعدی شورا به تدریج روشن می‌شود.»

کد خبر 23056

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز