یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

عضو هیأت مدیره انجمن آسم و آلرژی ایران گفت: سوسک، گردوغبار، حشرات، حیوانات خانگی مثل سگ، گربه، خرگوش و پرندگان، کپک‌ها و قارچ‌ها از مهم‌ترین آلرژن‌های داخل منزل هستند.

مریم محلوجی راد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: عوامل آلرژی‌زا به 2 دسته داخل و خارج از منزل تقسیم می‌شوند. عضو هیأت مدیره انجمن آسم و آلرژی ایران گفت: مهم‌ترین آلرژن‌های داخل منزل عبارتند از: سوسک، گردوغبار، حشرات، حیوانات خانگی مثل سگ، گربه، خرگوش و پرندگان، کپک‌ها و قارچ‌ها. فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی ادامه داد: برای اینکه منزل خود را عاری از آلرژن کنیم باید یکسری راهکارها را در پیش بگیریم.

وی افزود: مهم‌ترین آلرژن داخل منزل سوسک است که برای از بین بردن سوسک باید ساعاتی که در داخل منزل نیستیم سمپاشی انجام دهیم. عضو هیأت مدیره انجمن آسم و آلرژی ایران گفت: وجود ظروف نشسته در سینک ظرفشویی، نگهداری غذا در محیط آشپزخانه و وجود آب راکد در سینک ظرفشویی یا گوشه حمام و نپوشاندن در فاضلاب‌ها و راه‌آب‌ها شب هنگام می‌تواند به افزایش و تکثیر سوسک کمک کند. فوق‌تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی تصریح کرد: در مورد حیوانات خانگی بهتر است آنها را در خارج از منزل نگهداری کرد و اگر این امکان وجود ندارد باید مکان‌های مخصوص برای نگهداری آنها تعبیه کرد. همچنین استحمام روزانه حیوانات ضروری است.

کد خبر 230265
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز