همشهری آنلاین: نماینده مردم سردشت و پیرانشهر گفت: عمل جراحی صورت ۱۲ دانش آموز حادثه دیده پیرانشهری از روزاول مهر آغاز می‌شود از همین رو این عزیزان نمی‌توانند به مدرسه بروند.

دانش‌آموزان پیرانشهری

رسول خضری در گفتگو با ایلنا به آخرین وضعیت دانش آموزان حادثه دیده پیرانشهر اشاره کرد و افزود: ۱۵ نفر از آن‌ها می‌توانند در روز اول مهر سر کلاس حاضر شوند و مشکلی از این بابت ندارند اما ۱۲ نفر دیگر به دلیل شدت جراحت نمی‌توانند در مدرسه حضور یابند.

وی با اشاره به عمل جراحی دست این ۱۲ دانش آموز که طی این مدت انجام شده است، افزود: چون این دانش آموزان در سنین کودکی و نوجوانی هستند باید حتماً مدت زمانی می‌گذشت تا عمل جراحی صورت بر روی آن‌ها انجام می‌شد تا نتایج بهتری داشته باشد، از همین رو اول مهر این عمل بر روی صورت آن‌ها انجام خواهد شد.

خضری تصریح کرد: این ۱۲ دانش آموز بعد از عمل جراحی صورت و اتمام دوره درمانشان می‌توانند به سر کلاس بروند.

آموزش و پرورش باید کلاس جداگانه‌ای برای دانش آموزان پیرانشهری در نظر بگیرد

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید تمهیداتی ویژه‌ای برای دانش آموزان حادثه دیده پیرانشهری بیندیشد، افزود: با توجه به وضعیت روحی آن‌ها و از آنجایی که سال گذشته به دلیل حادثه سوختگی وقفه‌ای در آموزش آن‌ها اتفاق افتاد برگزاری کلاس‌های جداگانه‌ای را توصیه کرده‌ایم.

خضری تأکید کرد: با توجه به آسیب‌های روحی واجتماعی این عزیزان و عقب ماندگی که نسبت به آموزش آن‌ها اتفاق افتاده است باید کلاس‌های مخصوص برای آن‌ها را تشکیل بدهند.

نماینده مردم پیرانشهر در مورد هزینه‌های درمان این دانش آموزان گفت: تاکنون در مورد این مسئله مشکلی به وجود نیامده است و کل هزینه‌های درمان، ایاب و ذهاب، اسکان و هتلینگ آن‌ها در اینجا را خود دولت پرداخت کرده است.

وی یادآور شد: از طرف معاونت استانداری به هر یک از ۱۲ خانواده سکه‌ای به مناسبت هفته دولت اهدا شد.

به ۱۲ دانش آموز حادثه دیده باید مستمری پرداخت شود

خضری به مطالبات دانش آموزان حادثه دیده پیرانشهری از دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: ۲ موردی که برای من مهم است یکی پرداخت مستمری به ۱۲ دانش آموزی است که به شدت جراحت بیشتری دارند و دوم روند نظارت بر عمل جراحی آنهاست.

پدران این دانش آموزان شغلشان را از دست داده‌اند

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر ادامه داد: پدران این ۱۲ دانش آموز از آنجایی که مرتب در میسر رفت و آمد برای درمان فرزندنشان هستند شغلشان را از دست داده‌اند. بنابراین این دانش آموزان باید مستمری داشته باشند که داریم این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا مصوبه آن را از هیئت دولت بگیریم.

بیمه ایران به تعهدات خود نسبت به این دانش آموزان عمل کند

خضری به پرداخت ۶۰ میلیون تومان بابت بیمه عمر دانش آموزان پیرانشهری از سوی بیمه معلم اشاره کرد و افزود: اما متأسفانه بیمه ایران در این زمینه کم لطفی کرده و هنوز ۵۰ میلیون تومان را به حساب دانش آموزان پیرانشهری نریخته است و مدام این هفته و آن هفته می‌کند از همین رو انتظار داریم به تعهداتی که داده‌اند عمل کنند.

وی ادامه داد: از آنجایی که خانواده‌های این دانش آموزان بسیار محروم هستند باید مستمری برای ازدواج و آینده آن‌ها در نظر گرفته شود.

عمل صورت این دانش آموزان در بیمارستان ۱۵ خردادانجام می‌شود

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در پاسخ به این سؤال که عمل صورت این دانش آموزان در کجا انجام می‌شود، افزود: عمل صورت آن‌ها در بیمارستان ۱۵ خرداد و به دست پروفسور کلانتر که ایشان نسبت به عمل‌های جراحی این دانش آموزان به عنوان کار ملی نگاه می‌کند، انجام خواهد شد.

کد خبر 230252
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز