یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین - آیدارزاقی: شرکت ایسر (Acer) یک شرکت چندملیتی تولیدکننده قطعات الکترونیکی و کامپیوتری است که در سال ۱۹۷۶ در تایوان تأسیس شده است.

acer

شرکت Acer Incorporated Company محصولات متعددی چون کامپیوترهای رومیزی، نوت‌بوک‌ها و نت‌بوک‌ها را عرضه می‌کند. در ضمن در زمینه تولید سرور و سیستم‌های ذخیره‌سازی، پروژکتور، اسمارت‌فون‌، تلویزیون‌های ‌LCD، دوربین‌ دیجیتالی و مانیتور فعالیت دارد.

برخی شرکت‌های کامپیوترسازی اروپا همانند Gateway، Packard Bell، eMachines برخی قطعات خود را از تجهیزاتی با مارک ایسر تأمین می کنند. رقبای Acer در بازار جهانی شرکت‌های Dell وHP و NEC و Toshiba هستند.

ایسر در سال 1976 توسط استان شیه (Stan Shih) و همسرش و پنج نفر دیگر پایه‌گذاری شد. در ابتدای تأسیس، شرکت بسیار کوچکی بود و فقط 11 کارمند داشت و تا قبل از سال 1987 به نام ایسر شناخته نمی‌شد. Acer یک کلمه لاتین به معنی تیز و آسان است.

این شرکت در ابتدا مبادرت به ساخت و توزیع قطعات الکترونیکی کرد و در سال 1997 با خرید بخش تولید لپ‌تاپ شرکت تگزاس اینسترومنتز (Texas Instruments Laptop division) شروع به تولید لپ‌تاپ کرد. ایسر تکنولوژی کامپیوترهای رومیزی را با لپ‌تاپ تلفیق کرده ومدلی درست کرد که از نمونه‌های معمولی کوچکتر بود.

در سال 2000 ایسر استراتژی بازاریابی را پیش گرفت که به دلیل تأکید بیشتر روی توزیع محصول به افزایش فروش آن کمک کرد، اما به‌طور هم‌زمان کارمندان آن در سرتاسر دنیا رو به کاهش رفتند که باعث کاهش درآمد فروش چشمگیری در سال 2005 شد.

در سال 2002 درآمد این شرکت 12.9 میلیارد دلار گزارش شده‌است. هم‌چنین طبق گزارش سالانه گروه ایسر درآمد سه ماهه دوم سال 2013 آن حدود 2.33 میلیارد دلار می‌باشد. در سال 2004 ،استان شیه، مدیرعامل و مؤسس ایسر بازنشسته شد.

کد خبر 229862
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز