همشهری آنلاین: انجام پژوهش‌هایی در استرالیا نشان می‌دهد رژیم غذایی ضعیف در دوران بارداری می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات بهداشت روانی در کودکان را افزایش دهد.

رژیم غذایی مادر می‌تواند خلق و خوی کودک را تغییر دهد

به گزارش ایسنا، دکتر فلیس جاکا سرپرست این تحقیق اظهار کرد: مشکلات تغذیه در اوایل زندگی از جمله در رحم مادر با خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی و دیابت مرتبط است.

این یافته‌ها براساس اطلاعات جمع‌آوری شده از بیش از 23 هزار مادر و فرزند که در مطالعه کوهورت در نروژ شرکت کرده بودند، بدست آمد. محققان این اطلاعات را در مدت 18 ماه و سه سال جمع‌آوری کردند.

این مطالعه نشان می‌دهد کودکانی که مادران آنها مواد غذایی ناسالم مانند غلات تصفیه شده، نوشیدنی‌های شیرین و تنقلات شور می‌خورند با مشکلات رفتاری از جمله کج خلقی و پرخاشگری مواجه هستند.

جاکا گفت: کودکانی که غذاهای ناسالم‌تر مصرف می‌کنند یا به اندازه کافی از مواد غنی از مواد مغذی مانند سبزیجات مصرف نمی‌کنند در مراحل بعدی زندگی دچار مشکلات سلامتی - روحی می‌شوند.

وی همچنین اظهار کرد: افسردگی دومین مشکل روحی در جهان است و این مسئله به ما نشان می‌دهد که یک ارتباط بسیار واقعی بین سلامت روانی و تغذیه وجود دارد.

کد خبر 229823
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز