یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب کتیبه‌ها و سنگ نبشته‌های کرمان تحقیق مفصلی است درباره مکان‌های مختلف کرمان که مهندس محمدحسین اسلام پناه در طول سالیان متمادی به همراه زنده‌یاد ایرج افشار آن را انجام داده‌ است.

ماحصل کرمان گردی

در این کتاب همچنین یادداشت‌ هایی از ایرج افشار درباره برخی کتیبه‌ های مهم کرمان افزوده شده است.

به گزارش وب سایت کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی مهندس اسلام پناه در شرحی مختصر درباره این کتاب می نویسد: «آنچه در این مجموعه گردآوری شده است حاصل کوچه گردی‌های من است از زمانی که به مدرسه و دانشگاه می‌رفتم در سالهای دهه 30 و 40 تا اکنون که به جایی نمی‌روم در دهه 80 و 90 چون آسیب‌های دهر و دست تطاول ابنای بشر نه چیزی برای دیدن گذاشته است نه کتیبه‌ای برای خواندن.

یادداشت‌ها و عکس‌های تلنبار شده بود و ای بسا داشتند از دست می رفتند که به همت زنده یاد ایرج افشار قرار شد به صورت مقاله ای درآید و در چند شماره پژوهشهای ایرانشناسی (نامواره دکتر محمود افشار) به چاپ برسد که اینک عاقبت به خیر شده و در سلسله انتشارات موقوفات دکتر محمود افشار به زیور طبع آراسته شد.»

آنچه بیش از هر چیز این اثر را منحصر به فرد کرده است معرفی کامل و جزیی از کتیبه ها، شکل مساجد، کاروانسراها، آب انبارها و سنگ های موجود در شهر کرمان است.

در بخش پایانی این اثر نیز تصاویری از سنگ نبشته‌های کرمان آمده است.

کتاب کتیبه‌ها و سنگ نبشته های کرمان به کوشش مهندس محمدحسین اسلام پناه در شمارگان 500 نسخه، در 395 صفحه و قطع وزیری به چاپ رسیده است.

کد خبر 229440
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز