یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم تودیع حمید شاه‌آبادی و معارفه‌ علی مرادخانی به عنوان معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور علی جنتی و شماری از هنرمندان عرصه‌های مختلف موسیقی، هنرهای تجسمی و نمایشی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ در این مراسم که هنرمندانی از عرصه های تئاتر، موسیقی و تجسمی حضور داشتند؛ شماری از هنرمندان رشته‌های موسیقی و خوشنویسی سخنرانی کردند و پس از آن نماهنگی درباره اقدامات در دوره معاونت حمید شاه آبادی به نمایش درآمد؛ سپس وی با بیان این که تلاش کردم هیچ یک از این رخدادها و رویدادها در جو آمار زدگی و جشنواره زدگی رخ ندهد؛ گفت: در کنار آمار رسمی و پیشرفت‌های قابل توجه به همت مدیران و هنرمندان در دوره گذشته لازم است در آغاز فضای جدید فعالیت‌های معاونت امور هنری بار دیگر با ملاک کیفیت،‌ اقدامات این معاونت ارزیابی شود.

شاه آبادی؛ ظرفیت حوزه معاونت هنری را بی‌بدیل توصیف و اضافه کرد: در این دوره سعی کردیم اقدامات را بر اساس اسناد بالادستی نظام انجام دهیم و هیچ یک از مأموریت‌ها بدون مطالعه صورت نگرفت.

سپس معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطالبات خود را از سه گروه دولت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان بیان کرد.

مرادخانی گفت: نگاه دولت این است که شرایط متوازنی برای فرهنگ و هنر ایجاد شود و در این باره نظر من این است که حداقل10درصد از بودجه کشور به موضوع فرهنگ و هنر اختصاص یابد.

وی افزود: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهم با توجه به گستردگی معاونت هنری که بزرگترین زیرمجموعه این وزارتخانه محسوب می شود و هنرمندان عرصه نمایش، موسیقی و مجموعه 9  گانه هنرهای تجسمی را دارد نگاه ویژه به این مجموعه داشته باشد.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس از هنرمندان خواست برای اعتلای فرهنگ و هنر کشور با این معاونت همکاری داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پس از اعطای حکم حمید شاه آبادی به عنوان مشاور خود و علی مراد خانی معاون هنری وزارتخانه در سخنانی از معاون جدید هنری خود خواست با برداشتن موانع پیش پای هنرمندان مسیر اعطای مجوز را برای فعالیت های هنری تسهیل کند.

علی جنتی گفت: هنرمندان ایرانی باید بر تخت عزت و افتخار بنشینند و نباید به دلیل مسائل مادی از افتخارآفرینی بازمانند و باید موانع را از پیش روی آنها برداشت.

این مراسم قرار بود در تالار رودکی برگزار شود که به دلیل افزایش تعداد میهمانان در تالار وحدت برگزار شد.

کد خبر 229433
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز