همشهری آنلاین: فراری یک نسخه به روز شده برای مدل " ایتالیا ۴۵۸" با نام " ۴۵۸ اسپیسیل" ارائه کرده که آن را قدرتمندترین اتومبیل خود می‌داند و قصد دارد برای اولین بار آن را در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت رونمایی کند

 

به گزارش خبرگزاری مهر، . مدل جدید فراری با عنوان 458 اسپیسیل (458 Speciale) نسبت به مدل 458 ایتالیا در بهبودسازی از ایرودینامیک ارتقا یافته‌تر است، افزایش قدرت داشته و می‌تواند حجم تازه‌ای از هیجان را به یکی از بهترین اتومبیل‌های سوپراسپورت اضافه کند.

فراری اخیرا از عبارت قدرتمندترین به کرات استفاده کرده است. مدل F12 Berlinetta با 730 اسب بخار قدرت، نقش قدرتمندترین فراری جاده‌ای را از زمان نمایشگاه اتومبیل ژنو در سال 2012 ایفا کرده بود، اما یک سال پس از ساخت این اتومبیل عنوان خود را به لافراری واگذار کرد. لافراری از قدرت 950 اسب بخاری یک موتور هیبرید سود می‌برد.

مدل 458 اسپیسیل نمی‌تواند مدعی پرقدرت‌ترین فراری یا موتور را داشته باشد اما از آنجا که هر دو مدل F12 و لافراری دارای 12 سیلندر هستند، این مدل می‌تواند داعیه دار عنوان پرقدرت‌ترین فراری هشت سیلندری باشد که تاکنون ساخته شده است. به طور معمول فراری از تبلیغ درباره این ادعا شرم زده نیست.

این شرکت همچنین مدعی شده است که 135 اسب بخار در هر لیتر با یک موتور 4.5 لیتری، قدرت 605 اسب بخاری حاصل می‌شود که بالاترین بازده اتومبیل‌های این کارخانه بوده است.

فراری اسپسیل با وزنی برابر با 1290 کیلوگرم در 9.1 ثانیه به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد و شتاب صفر تا 100 آن نیز تنها 3 ثانیه است. این اعداد، نشان دهنده عملکرد بالای موتور این خودرو است.

بدنه این اتومبیل محصول همکاری شرکت پنین فارینا و فراری است که در آن تغییراتی چون قابل تنظیم بودن فلاپ جلو و عقب و ارتقا آن از نظر ایرودینامیکی مشاهده می‌شود.

فراری در نظر دارد اسپسیل 458 را زیر نورهای روشن نمایشگاه اتومبیل فرانکورت در تاریخ 10 سپتامبر (19 شهریور ماه) رونمایی کند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲