سفیر اندونزی در تهران به مناسبت برگزاری هفته فرهنگی آن کشور در ایران به همشهری گفت: سبک زندگی در کشورهای توسعه‌یافته براساس فردگرایی است و روابط نزدیک جایی ندارد اما در ایران نیز مانند اندونزی هنوز روابط بین مردم وجود دارد و اینجا می‌توان جریان زندگی را مانند اندونزی لمس کرد.

اندونزی


دیان ویرنجوریت تهران و جاکارتا را 2 کلانشهر شبیه به یکدیگر خواند و افزود: ایرانی‌ها مانند اندونزیایی‌ها بسیار مهمان نواز، باصفا و صمیمی هستند که البته این فرهنگ در میان روستاییان بیشتر مشاهده می‌شود.

سفیر اندونزی در تهران با اشاره به تفاوت‌های فرهنگی و مذهبی میان 2 کشور ایران و اندونزی گفت: ایران بزرگ‌ترین کشور شیعه و اندونزی نیز بزرگ‌ترین کشور با مذهب اهل تسنن در جهان است ولی آداب و رسوم 2 کشور چندان با یکدیگر متفاوت نیست.

دیان ویرنجوریت که به مناسبت هفته فرهنگی اندونزی در تهران با همشهری سخن می‌گفت، افزود: در اندونزی نیز مانند ایران برای مراسم وفات عزیزان مراسم روز اول، سوم و چهلم وجود دارد.وی افزود: در اندونزی مردم با فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف زندگی می‌کنند و می‌توان گفت در مقایسه با ایران تنها در نوع پوشش و نوع تفریحات و سرگرمی‌ها تفاوت‌هایی بین 2 کشور وجود دارد.

سفیر اندونزی در تهران با تأکید بر اینکه ایرانی‌ها و اندونزیایی‌ها هنوز شناخت چندانی از یکدیگر ندارند، گفت: وقتی در ایران سفر می‌کنم مردم می‌پرسند مالزیایی هستم؟ درحالی‌که مالزی در مقابل کشور من، کشور کوچکی است. اغلب مردم بالی را می‌شناسند. آنها می‌پرسند آیا بالی به کشور شما نزدیک است؟ همین سؤال‌ها باعث شد که هدف اصلی من در ایران، شناساندن مردم 2 کشور به یکدیگر باشد. چون ایرانی‌ها و اندونزیایی‌ها تشابهات فرهنگی و آداب و رسوم مشترک زیادی با یکدیگر دارند.

دیان ویرنجوریت با اشاره به سالگرد استقلال اندونزی در 17آگوست هر سال و مصادف شدن سالگرد این سال از استقلال اندونزی با شروع به‌کار رئیس‌جمهور جدید در ایران با ابراز امیدواری نسبت به ارتقای روابط دوجانبه ایران و اندونزی در آینده گفت: اگرچه هر دو کشور از سال 1950روابط دیپلماتیک خود را شروع کردند ولی به اعتقاد من تاریخچه روابط بین 2 کشور به دوره‌های تاریخی گذشته بازمی‌گردد؛ به‌عنوان مثال در سال‌های اخیر در اندونزی مقبره‌ای مربوط به هزاران سال قبل یافت شده که روی آن نوشته‌های ایرانی به چشم می‌خورد و نشان‌دهنده وجود ارتباط بین 2 کشور از هزاران سال پیش است.

سفیر اندونزی در تهران با تأکید بر علاقه‌اش برای گشت و‌گذار در شهر تهران و آشنایی با فرهنگ جامعه ایرانی افزود: اتفاقات ساده همیشه من را جذب می‌کند. یک مغازه محلی یا دستفروش ساده می‌تواند برای من جذاب باشد. بعضی وقت‌ها که از کارهای سفارتخانه خسته می‌شوم دلم می‌خواهد از آنجا بیرون بیایم و به رستوران یا کافی‌شاپی بروم و اگر فرصت داشته باشم شهر تهران را کشف و شهود کنم.

سفیر اندونزی در تهران با تأکید بر اینکه زندگی یک دیپلمات هم شبیه به همه مردم است گفت: دیپلمات‌ها هم همان کارهایی را می‌کنند که سایر مردم انجام می‌دهند.

 

کد خبر 228399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز