گروه شهری: همایش توسعه ورزش همگانی محله‌های پایتخت دیروز در مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم شهر ری با حضور مدیران شهری و اعضای شورای سوم و چهارم شهر تهران برگزار شد.

ورزش

سیدمحمدهادی ایازی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در این همایش که با حضور مهدی چمران رئیس شورای شهر، علیرضا دبیر و معصومه آباد اعضای شورای شهر، عباس جدیدی و حسین رضازاده اعضای شورای شهر چهارم برگزار شد، گفت: اعضای شورای سوم شهر تهران حدود 6سال منشأ خدمات بسیار زیادی در تهران بودند.

وی ادامه داد: انصافا در این شورا در حوزه ورزش مطالبه‌ای نبود که اعضا با آن مخالفت کنند و با حضور عباس جدیدی، حسین رضازاده، علیرضا دبیر و هادی ساعی امیدواریم شورای چهارم شهر تهران منشأ تحول جدی‌تر در حوزه ورزش پایتخت باشد. ایازی با اشاره به راه‌اندازی 7 کانون ورزش خدماتی در خانه‌های ورزش، گفت: امیدوارم با راه‌اندازی این کانون‌ها بستر‌سازی‌ لازم برای توسعه ورزش همگانی به انجام رسد.

در ادامه علیرضا دبیر عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به بحث تملک و مدیریت سوله‌های ورزشی در جلسه اخیر شورای شهر اظهار کرد: حدود 105سوله بحران در تهران ایجاد شده و 10سوله در دست احداث است که 75درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال حاضر نیز 55سوله کارکرد ورزشی داشته و بانوان از آنها برای فعالیت‌های ورزشی استفاده می‌کنند. وی ادامه داد: در شورای شهر اینگونه تصمیم‌گیری شد که مدیریت این سوله‌ها به‌عهده سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران قرار گیرد اما در ساعاتی بانوان بتوانند از آن برای انجام فعالیت‌های ورزشی بهره‌جویند.

دبیر تصریح کرد: براساس قانون شورا مقرر شد هیچ نهاد و ارگانی همچون صدا و سیما و یا بسیج مدیریت این سوله‌ها را به‌عهده نگیرند و آقایان نیز نمی‌توانند از این مکان برای انجام فعالیت‌های ورزشی استفاده کنند. وی در ادامه با بیان اینکه در شورای چهارم شهر تهران با حضور عباس جدیدی، حسین رضازاده و هادی ساعی بتوانیم همچنان مدافع ورزش در شورای شهر باشیم، از راه‌اندازی فراکسیون ورزش خبر داد. براساس این گزارش، در این همایش از معصومه آباد درخواست شد تا در فراکسیون ورزش شورای چهارم شهر تهران به‌عنوان نماینده بانوان حضور یابد.

عباس جدیدی عضو شورای چهارم شهر تهران نیز اظهار کرد: هم‌اکنون در شهر تهران توسعه ورزش همگانی به خوبی به انجام رسیده و من به‌عنوان خدمتگزار کوچک شما امیدوارم بتوانیم در شورای شهر عدالت در ورزش را محقق‌سازیم. وی با اشاره به ورزش بانوان که یک مقدار محروم واقع شده، افزود: یکی از اهم کارهای ما در شورای چهارم شهر تهران توسعه ورزش بانوان خواهد بود. معصومه آباد دیگر عضو شورای شهر نیز اظهار کرد: اگر شما مادر سالم داشته باشید قطعا خانواده سالم خواهید داشت. هنوز آنطور که باید ورزش همگانی بانوان محقق نشده و ورزش باید در خانواده به‌عنوان یک نیاز مطرح باشد و ان‌شاء‌الله با برگزاری همایش‌های اینچنینی بتوانیم ورزش همگانی را به نحو مناسب توسعه دهیم.

لزوم مهیا بودن امکانات ورزشی

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: امروز یکی از مطالبات شهروندان ما مهیا بودن امکانات ورزشی در جای جای شهر تهران است و ما به‌دنبال این هستیم که ورزشی قابل دسترس و کم هزینه برای شهروندان مهیا‌سازیم. سیدمحمد حاج آقامیر در همایش توسعه ورزش همگانی در محله‌های پایتخت اظهار کرد:

این همایش با حضور مسئولان 374خانه ورزش آقایان و بانوان برگزار می‌شود. آقامیر خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور مسئولین شورای چهارم شهر تهران ومدیریت شهری بتوانیم توسعه ورزش را در پایتخت گسترش دهیم. آقامیر با بیان اینکه بیش از 5هزار مدیر ورزشی در ایستگاه‌های تندرستی به فعالیت می‌پرداختند، از ایجاد 7کانون ورزش خدماتی در خانه‌های ورزش خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با کمک مجموعه مدیریت شهری و شورای چهارم شهر تهران بتوانیم توسعه ورزش همگانی را به نحو مطلوب به انجام رسانیم.

کد خبر 228088
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز