مرخصی زایمان مادران حکایت یک بام و دوهواست به این معنا که یک گروه از زنان شاغل چنانچه صاحب فرزند شوند، می‌توانند از ۹‌ ماه مرخصی زایمان استفاده کنند، ‌درحالی‌که گروه دیگر تنها از ۶ ماه مرخصی برخوردارند.

نوزاد

محمدرضا فرزعلیان، عضو کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار تهران به ایلنا گفت: تأخیر مسئولان سازمان تأمین اجتماعی در ابلاغ بخشنامه مربوط به قانون افزایش مرخصی زایمان زنان کارگر، باعث بروز مشکلاتی برای کارگرانی که به‌تازگی زایمان کرده‌اند، شده است.

در قانون جدید مدت مرخصی مادران شیرده 3‌ماه اضافه شده اما به‌دلیل صادرنشدن بخشنامه توسط سازمان تأمین اجتماعی، شعب این سازمان از تمدید مدت مرخصی برای بیمه‌شدگان مشمول خودداری می‌کنند.در همین حال، معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری گفت: ‌افزایش مرخصی زایمان براساس مصوبه مجلس به قوت خود باقی است و پشتوانه قانونی موضوع افزایش مرخصی زایمان به ۹‌ماه با 2مصوبه در سال‌جاری مرتبط است. پروین هدایتی در توضیح این مسئله، گفت:

نخستین مصوبه مجلس شورای اسلامی براساس تبصره ۲ ماده واحده قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده مصوب ۲۰ خرداد سال‌جاری دولت را مجاز به افزایش مرخصی زایمان مادران به ۹‌ماه و مرخصی اجباری (تشویقی) 2هفته‌ای برای پدران کرد. وی افزود: این قانون که ابلاغ و اجرایی شده به هیچ عنوان لغو یا متوقف نشده است.

کد خبر 227898
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز