همشهری آنلاین: مسئول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر گفت: نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب در دانشگاه تهران اقامه می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام سید یدالله شیرمردی در جمع خبرنگاران افزود: در صورتی که ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری جمعه را روز اول شوال اعلام کند، مراسم نماز عید سعید فطر صبح جمعه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که درهای دانشگاه تهران از اذان صبح روز عید سعید فطر باز است، گفت: ساعت شش و نیم مراسم قرائت دعای ندبه برگزار و برنامه های رسمی از ساعت هفت و نیم با قرائت کلام الله مجید، ابتهال خوانی و مداحی آغاز می شود و نماز عید سعید فـــطر نیز حدود ساعت هشت و پانزده دقیقه اقامه خواهد شد.

حجت الاسلام شیرمردی از نمازگزاران خواست در ساعات اولیه صبح در مراسم حضور پیدا کنند و از آوردن وسایل حجیم خودداری کنند و فقط سجاده سبک و مهر به همراه داشته باشند.

وی گفت: امسال شرکت واحد اتوبوسرانی با استفاده از سه هزار دستگاه اتوبوس نمازگزاران را از100نقطه تهران به دانشگاه تهران و خیابان های اطراف منتقل می کنند و10مسیر ویژه خطوط تندرو نیز برای این کار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: قطارهای مترو نیز از همه ایستگاه ها، نمازگزاران را به ایستگاه های نزدیک به محل برگزاری نماز عید فطر خواهد رساند.

حجت الاسلام شیرمردی گفت: حدود800 دستگاه ون نیز برای انتقال مردم از ایستگاه های مترو تا محل برگزاری نماز پیش بینی شده است.

مسئول ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر تاکید کرد: بهتر است مردم با استفاده از وسایل نقلیه عمومی خود را به مراسم نماز عید فطر برسانند اما در عین حال ده ها پارکینگ برای افرادی که با وسیله شخصی به مـراسم می آیند پیش بینی شده است.

کد خبر 226312
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز