چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی موفقیت‌های چشمگیر ارتش سوریه در مقابله با گروه‌های مسلح، درگیری‌ها بین نیروهای سوری و شبه‌نظامیان مورد حمایت خارج در حومه شهر حلب در شمال این کشور همچنان ادامه دارد.

سوریه

به گزارش پرس تی وی، درگیری‌های روز چهارشنبه (۱۶ مرداد) در نزدیکی ساختمان شعبه «اطلاعات نیروی هوایی ارتش سوریه» در منطقه «اللیرمون» زمانی آغاز شد که شبه‌نظامیان مورد حمایت خارج به سوی ۲ روستای مهم شیعه‌نشین یعنی «نابول» و «الزهرا» حرکت کردند.

در همین حال گفته می‌شود سربازان سوری ۶۲ شبه‌نظامی مرتبط با جبهه النصره که از گروه‌های هم‌پیمان القاعده است را در یک حمله کمین در نزدیکی شهر «ادرا» در شرق دمشق از پادرآوردند.

آن‌ها همچنین مقادیری مسلسل و آر پی جی از شبه‌نظامیان کشف و ضبط کردند.

سوریه از سال ۲۰۱۱ با ناآرامی‌های خونینی مواجه بوده است. بر اساس گزارش‌ها، قدرت‌های غربی و متحدان منطقه‌ای آن‌ها به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت سوریه حمایت می‌کنند.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در ۲۵ جولای اعلام کرد در ناآرامی‌های سوریه تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر کشته و در مجموع ۷.۸ میلیون نفر نیز آواره شده‌اند که بیش از ۱.۸ میلیون نفر از آنان در کشورهای همجوار به ویژه عراق، اردن و لبنان سکونت دارند.

کد خبر 226289
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز