دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: 25 شورشی طالبان در جریان عملیات مشترک نیرو‌های افغان و ناتو در جنوب این کشور کشته شدند.

به گزارش بی بی سی، وزارت دفاع افغنستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مولوی یونس، از فرماندهان طالبان نیز در میان کشته شدگان است.

این عملیات روز یکشنبه، 20 مه(30 اردیبهشت) در روستای داوود خان ولسوالی سنگین از توابع ولایت هلمند انجام گرفته است.گفته می‌شود پس از حمله نیرو‌های طالبان به نیرو‌های تحت فرماندهی ناتو (سازمان پیمان اتلانتیک شمالی)جنگنده‌های هوایی مواضع طالبان را به شدت بمباران کردند که بر اثر این بمباران‌ها دست کم 25 نفر از نیرو‌های طالبان کشته شدند.

وزارت دفاع افغانستان همچنین گفته است که نیروهای افغان یک نفر را در ولسوالی جاجی ولایت پکتیکا به اتهام دست داشتن در فعالیت های تروریستی بازداشت کرده اند.

مقامات نظامی ناتو همچنین اعلام کرده‌اند: در اثر درگیری های دو روز گذشته (شنبه و یکشنبه 19 و20 مه)در افغانستان، بیش از صد نفر از "جنگجویان دشمن" کشته شده اند.

روز یکشنبه درگیری سنگینی در ولایات ولسوالی و غزنی  جریان داشت که به گفته مقامات منجر به کشته شدن سی شورشی شده است.

والی غزنی گفت که در این درگیری هجده شورشی دیگر زخمی و ده نفر هم بازداشت شدند.

سال گذشته ناآرام ترین سال افغانستان پس از سقوط طالبان بود، در سال 2006 بر اثر درگیری‌ها در نقاط مختلف این کشور دست کم 4 هزار نفر کشته شدند.

کد خبر 22574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز