همشهری آنلاین: رئیس دولت دهم در واکنش به حمایت کشورهای غربی از اقدامات و رفتارهای رژیم صهیونیستی گفت: اگر کشورهای غربی از سر دلسوزی و حقوق بشر یک گروهی را در سرزمین فلسطین مستقر کردند چرا حقوق بشر را به پای صهیونیست‌ها قربانی می‌کنند.

به گزارش مهر، محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در روز قدس گفت: امام راحل با یک هوشمندی الهی و هدایت الهی و عنایت امام عصر (عج) روز قدس را ابتکار کرد و این روز تنها مربوط به مردم دربند فلسطین و مربوط به اشغالگری رژیم صهیونیستی نیست.

احمدی‌نژاد در واکنش به حمایت غربی‌ها از رژیم صهیونیستی گفت: چرا کشورهای غربی با تمام وجود و همه توان از اقدامات و رفتارهای رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند تا جایی که بعضی وقت‌ها به این شدت حتی از کشورها و مردم‌های بلوک خودشان هم حمایت نمی‌کنند.

وی افزود: اگر کشورهای غربی از سر دلسوزی و حقوق بشر یک گروهی را در سرزمین فلسطین مستقر کردند چرا حقوق بشر را به پای صهیونیست‌ها قربانی می‌کنند، این رژیم چه ویژگی دارد که امروز در تمام کشورهای جهان دخالت می‌کند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: چرا کشورهای غربی شرط دوستی و همکاری خود را با بیش از 200 کشور دنیا دوستی و رابطه و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی قرار داده‌اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز مسئله صهیونیست و فلسطین مسئله اصلی جهان است، گفت: بعضی‌ها به عمق این مسئله توجه ندارند و فکر می‌کنند با خوردن دو فنجان قهوه می‌شود کارها را درست کرد اما اگر با خوردن قهوه می‌توانستیم مسئله‌مان را حل کنیم، 70 سال غوغا، جنگ و این همه درگیری وجود نداشت پس معلوم است مسئله پیچیده‌تر از این است و اگر نگاه‌مان را به دنیا درست نکنیم، مشکل بزرگی گریبان‌مان را می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نباید چشمان را روی درگیری‌های طاغوتی ببندیم، افزود: امروز جبهه باطل، طاغوت، مستکبران و تجاوزطلبان در برابر جبهه حق و جبهه همه ملت‌ها قرار دارند و جبهه طاغوت و شیطان در 400 سال اخیر برده‌داری را راه انداخت و ده‌ها میلیون انسان را نابود کرد.

کد خبر 225520
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز