همشهری آنلاین: ارتش سوریه بر بازپس گیری کنترل آخرین مناطق شهر حمص که هنوز تحت کنترل شورشیان تکفیری است، متمرکز شده است .

syria

به گزارش پرس تی‌وی، نیروهای دولتی سوریه، روز چهارشنبه(۹ مرداد) کنترل منطقه راهبردی خالدیه حمص را بازپس گرفتند.ارتش سوریه پس از یک ماه مبارزه با شورشیان مورد حمایت خارجیان، موفق شد کنترل این منطقه را به دست بگیرد.

یک سرباز سوری در گفت و گو با پرس تی وی گفت: « ما منطقه خالدیه را پاکسازی کرده‌ایم. صدای شلیک تک تیراندازانی که به گوش می رسد تیرهایی است که از بیرون منطقه، از ورشا، قرابیس، جوره الشیاح شلیک می‌شود. ما از این منطقه به سوی دیگر مناطق پیشروی خواهیم کرد اما تک تیراندازان روند پیشروی ما را کند می‌کنند.»

ارتش سوریه در ۲۸ جولای، یک روز پس تصرف مسجد خالد بن ولید در منطقه خالدیه، اعلام کرد که کنترل بیشتر این منطقه را در اختیار گرفته است.

ارتش سوریه اعلام کرد، شورشیان از این مسجد به عنوان پایگاهی استفاده می‌کردند و در داخل ساختمان آن ده‌ها هزار وسیله انفجاری کار گذاشته بودند.

یک سرباز دیگر سوری گفت: « ما اکنون در شرق مسجد خالد بن ولید هستیم، عملیات در خالدیه را به پایان رساندیم و مردان مسلح را به دیگر مناطق شهر قدیمی سوق دادیم. ما به تعقیب آن‌ها در آنجا ادامه خواهیم داد. بسیاری از آن‌ها را پاکسازی کرده‌ایم و این عملیات ادامه دارد، دیگر بقایای شورشیان را که در مناطق قرابیس و ورشا هستند نیز پاکسازی خواهیم کرد.»

نیروهای دولتی سوریه، در ماه ژوئن به منظور باز پس گیری کنترل مناطق تحت اشغال شورشیان در حمص، عملیات پاکسازی در این شهر را آغاز کردند.

سوریه از سال ۲۰۱۱ میلادی، صحنه درگیری‌های مرگبار بوده است.

بنابر گزارش‌ها، غرب و متحدان منطقه‌ای آن به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شورشیان در سوریه، حمایت می‌کنند.

کد خبر 225487
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز