هشهری آنلاین: اولین تفسیر واژگان قرآن کریم در 650 صفحه از سوی انتشارات فردافر با تخفیف 20 درصدی در بخش عترت بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عرضه شده است.

koran

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد تقی فیاض بخش نویسنده تفسیر واژگان قرآن کریم گفت: لغت شناسی قرآن کریم درکتاب تفسیر المیزان نوشته علامه طباطبایی و مجمع البیان نوشته مرحوم طبرسی به صورت پراکنده و ذیل هر آیه ارایه شده است و کتاب حاضر مجموعه‌ای نفیس از تفسیر مفردات واژه های قرآنی است.

وی افزود: در این دو تفسیر توضیح دقیق در معانی هر یک از لغات آیات قرآن به صورت متمرکز در ذیل هر لغت به ترتیب حروف الفبا گردآوری و عرضه شده است.

فیاض بخش در ادامه سخنانش اظهار داشت: ویژگی تفسیر واژگان قرآن کریم این است که لغت شناسی قرآن کریم با نگاه شیعه ولایی منتشر شده است زیرا کتاب های لغت شناسی قرآن که در گذشته در دسترس مردم بود مولفان آن اهل تسنن بوده و لغات قرآن را با نگاه به اهل سنت توضیح داده بودند.

وی تصریح کرد: در این تفسیر واژگان قرآن کریم نظریاتی جدید که علامه طباطبایی ذیل برخی از قرآنها آورده مانند لغت ولایت و امامت مولف نظریات جدید ایشان را با نگاه شیعی تألیف کرده است.

 

کد خبر 225467
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز