همشهری آنلاین: همزمان با نزدیک شدن روز جهانی قدس، مراجع و آیات عظام و حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای از احاد مردم برای شرکت در راهپیمایی روز جمعه و خلق حماسه سیاسی دیگر دعوت کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ آیت‌الله سبحانی روز جهانی قدس را یکی از سنت‌های ماندگار امام خمینی برای ملت اسلام دانست و افزود: امروز قدس تنها یک مسئله فلسطینی و مربوط به جمعیت خاص نیست بلکه با توجه به اینکه قدس قبله اول مسلمین بود متعلق به همه مسلمانان است.

وی افزود : شرکت در راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ، نشانه وابستگی قدس شریف به همه مسلمانان است، پس همه باید با حفظ وحدت و دوری از اختلاف در این راهپیمایی شرکت کنند تا بتوانند نخستین قبله مسلمین را از دست دشمنان و رژیم صهیونیستی آزاد کنند.

آیت‌الله جوادی آملی با دعوت از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت:جریان روز قدس تنها وظیفه مسلمانان نیست بلکه وظیفه همه آزادیخواهان ،حق طلبان و حامیان حقوق بشر است .

آیت الله جوادی آملی بابیان اینکه فلسطینیان از نظر سرزمین مورد ستم ، از نظر ملیت مورد آسیب قرار گرفته اند ومذهب وعقیده آنها مورد تهاجم قرار گرفته است، افزود: مجامع عمومی و سازمان ملل شاهدند که بیش از 60 سال است سرزمین فلسطین را از آنها گرفته اند ، آنها را تبعید کرده اند ، کشتند ، آواره کردند و به زندان بردند و در سرزمین آنها نشسته اند.

وی گفت: بر همه ما لازم است در همه زمینه ها مظلومان فلسطین را یاری کنیم ،بر همه، مخصوصا بر مسلمانان و کسانی که از پیروان قرآن وعترت و امام راحل (ره)هستند،واجب است که از مظلومان فلسطین حمایت کنند.

آیت الله جوادی آملی افزود: امیدواریم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همه در صف واحد حاضر شوند هم وحدت اسلامی وهم پیروزی حق را شعار بدهند و راه و سخنان امام راحل (ره) را همچنان زنده نگاه داریم .

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر حضور همه مردم در راهپیمایی روز قدس، این روز را نماد وحدت دنیای اسلام توصیف کرد.

در بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آمده است: حماسه روز قدس، یادآور فریاد پیامبر گونه‌ امام راحل(ره) برسر سفاکان صهیونیست است که بیش از نیم قرن از هیچ ظلم و جنایتی بر مردم مسلمان و مظلوم قبله‌ اول دریغ نکرده‌اند مردمانی که در این سالیان دراز مقابل دژخیمان پلیدصفت و غاصب مورد حمایت شیطان بزرگ هم چون کوه‌ای استوار قد برافراشته اند .

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: قدس ، این یادگار سیاسی و مذهبی امام(ره) که با دور نگری و ژرف اندیشی همراه است، امروز نمادی است برای اتحاد هرچه بیشتر ملت‌های مسلمان و همه‌ مستضعفان دنیا ، تا هیچ زورگویی نتواند به حریم امن‌شان نزدیک شود. رژیم اشغالگر باید بداند که امروز ملت‌های مسلمان در هیچ جای دنیا ظلم را برنمی‌تابند و با تأسی از فرامین انسان ساز و عدالت گستر اسلام یکی پس از دیگری دیکتاتوری‌های قدرت طلب را سرنگون می‌کنند مصداق بارز آن قیام مردم بیدار کشورهای مصر، تونس، یمن، بحرین و لیبی است که نشان محکمی بر به پایان رسیدن دوران بی عدالتی و قدرت طلبی در جهان اسلام است.

در پایان این بیانیه آمده است: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن تهدیدات واهی رژیم غاصب، از همه جریانات خواهان آزادگی دعوت می‌کند تا با پیروی از ولایت فقیه و ناکام گذاشتن توطئه‌های دشمنان دین، توصیه‌های رهبری معظم انقلاب را نصب‌العین قراردهند و هم گام با ملت بزرگ و غیور ایران اسلامی در روز پرخروش قدس با شرکت در راهپیمایی ، پایه‌های عنکبوتی استبداد و استعمار و صهیونیست بین الملل را به لرزه درآورند و موجب دلگرمی تمام آزادی خواهان عالم و منادیان راه حق و حقیقت شوند.

کد خبر 225465
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز