گروه سیاسی: مدیرکل انتخابات وزارت کشور از تعیین نهایی زمان انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی تا پایان هفته جاری خبر داد.

علی اصغر کاراندیش در گفتگو با همشهری با بیان این مطلب گفت: آخرین رایزنی‌ها میان وزارت کشور و شورای نگهبان برای تعیین نهایی تاریخ انتخابات مجلس ادامه دارد و تا پایان هفته نتیجه اعلام می‌شود.

وی با رد برخی گمانه زنی‌ها درباره تاریخ انتخابات در اسفندماه امسال و یا فروردین 87، تاکید کرد که با توجه به قانون انتخابات، این هفته قطعاً نتیجه نهایی توسط وزارت کشور اعلام خواهد شد.

سید مجتبی ثمره‌هاشمی، معاون سیاسی وزیر کشور هم در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال مذاکره با شورای نگهبان برای تعیین روز قطعی برگزاری انتخابات مجلس هشتم هستیم، گفت: روز قطعی اخذ رای به زودی نهایی و اعلام خواهد شد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز شنبه هفته جاری در جمع خبرنگاران، آغاز فرایند انتخابات مجلس هشتم را خرداد ماه اعلام کرد و گفت: مهلت استعفای مدیران اجرایی از مسئولیت خود برای انتخابات، شش ماه قبل از ثبت نام تعیین شده و چنانچه انتخابات در پایان سال جاری یا اوایل سال آینده برگزار شود، آغاز این فرایند از سوی وزارت کشور خرداد ماه خواهد بود.

کد خبر 22525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز