کارگران که یک‌بار نسبت به عدم‌افزایش متناسب دستمزد با نرخ تورم به دیوان عدالت اداری شکایت کرده بودند، این بار در شکایت دیگری درخواست توقف طرح استاد- شاگردی را ارائه کرده‌اند.

دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگر کشور گفت: ما از اساس با اجرای این طرح مخالف بودیم، ضمن اینکه در مراحل تدوین و برنامه‌ریزی آن نیز هیچ‌گونه نظری از نمایندگان کارگران دریافت نشد. دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگر کشور اظهار داشت: در زمان طراحی این برنامه برخلاف روال قانونی از کارگران نظرخواهی نشد و چیزی که امروز در حال اجراست صرفا نظرات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

آرش فراز به مهر گفت:: تأکید ما در این شکایت مواد روشن قانون کار برای حمایت از نیروی کار بوده است. باید جنبه‌های حمایتی قانون درباره کارآموزان وجود داشته باشد و از این گروه‌ها حمایت‌های لازم به‌عمل آید.وی با اشاره به لزوم جلوگیری از ورود هرگونه سلیقه در اجرای قانون کار ادامه داد: در روزهای گذشته دادخواست این موضوع را در دیوان عدالت اداری به ثبت رساندیم.
متأسفانه در قالب ظاهر مناسب طرح استاد - شاگردی، کارفرمایان می‌توانند به هر تعدادی که نیاز به نیروی کار دارند به دور از نظارت قانون کار و قانون تأمین اجتماعی جذب کنند.

کد خبر 224842
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز