شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک سلاح کلاشنیکف که در کنار جسد رهبر سابق القاعده در ابیت‌آباد پاکستان در سال 2011 میلادی یافت شد، در موزه مخفی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به نمایش گذاشته شد.

کلاشنیکف بن لادن در موزه سری سیا

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری‌ هافینگتون پست، تونی هیلی، سرپرست موزه سری سازمان سیا گفت: این اسلحه از نوع کلاشنیکف AK-47 در کنار جسد اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده در طبقه سوم محل اختفای وی در ابیت‌آباد پاکستان کشف شد و تحلیل‌گران ما مشخص کردند که اسلحه متعلق به خود اوست.

بن لادن در اول ماه مه سال 2011 میلادی در پی حمله تفنگداران آمریکایی در پاکستان کشته شد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در اول مه همان سال اعلام کرد: پس از تیراندازی، اسامه بن لادن کشته و جسدش از محل دور شد. هیچ آمریکایی در این تیراندازی صدمه ندید. آن‌ها مراقب بودند تا غیرنظامیان در این تیراندازی قربانی نشوند.

در گزارش شبکه خبری ان.بی.سی آمده که این اسلحه در موزه مخفی در راهروهای مقر سازمان سیا در "لانگلی" واقع در ایالات ویرجینیا قرار گرفته است و تعداد زیادی از تسلیحات، آثار هنری و افتخارات 70 سال جاسوسی از جنگ‌ جهانی دوم تا جنگ علیه تروریسم در این محل قرار دارد و به نمایش درآمده است.

موزه مخفی سازمان سیا به روی عموم بسته است و تنها برای بازدید کارمندان و مهمانان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اخیرا شبکه خبری ان.بی.سی به عنوان اولین سازمان خبری اجازه ورود به این مکان‌ را با دوربین‌های خبری‌اش دریافت کرد.

 

کد خبر 224808
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز