همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور ویتنام روز جمعه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک با بان کی مون دیدار و گفت‌وگو کرد.

vietnam president-ban ki moon

به گفته سخنگوی بان کی مون، تروئونگ تان سانگ،رئیس‌جمهور ویتنام و بان کی مون،دبیرکل سازمان ملل متحد درباره مسائلی چون توسعه پایدار، تغییرات آب و هوایی، مشکلات توسعه به‌طور کلی و اوضاع میانمار گفت‌وگو کردند.

بنا به گزارش منابع نزدیک به هیئت ویتنامی، دبیر کل سازمان ملل در این گفت‌وگو از پیشرفت‌های ویتنام در زمینه توسعه اقتصادی و ثبات سیاسی همچنین مشارکت این کشور در حفظ ثبات و توسعه در جنوب شرق آسیا تقدیر کرد.

بان کی مون همچنین از نقش مثبت ویتنام در آسه آن تقدیر و از تصمیم اخیر ویتنام برای پیوستن به صفوف کلاه آبی‌های سازمان‌ملل استقبال کرد.

رئیس‌جمهور ویتنام نیز در این دیدار خاطرنشان کرد کشورش به نقش مهم سازمان ملل در عرصه جهانی اهمیت می دهد و با رویکرد سازمان ملل در زمینه توسعه بین‌المللی، پایدار و منصفانه برای کلیه کشورها موافق است.

بنا به گزارش واحد مرکزی خبر،او تاکید کرد ویتنام مصمم است به همکاری تنگاتنگ خود با سازمان ملل در زمینه توسعه اقتصادی و تلاش در چارچوب اهداف هزاره توسعه برای مبارزه با فقر تا سال 2015 ادامه می دهد.

تروئونگ تان سانگ افزود: ویتنام از سازمان ملل متحد در تلاش هایش برای حفظ صلح و ثبات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی حمایت می کند و پشتیبان این سازمان برای ارتقای گفت‌وگو و حل و فصل صلح‌آمیز اختلافات بین‌المللی بر پایه اصول منشور سازمان ملل و حقوق بین‌الملل است.

رئیس‌جمهور ویتنام که در پایان دیدار رسمی خود از آمریکا با بان کی مون دیدار کرد جمعه شب به وقت آمریکا به کشورش بازمی‌گردد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از نیویورک،تروئونگ تان سانگ پنجشنبه با باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد و همان روز با جان کری، وزیر امور خارجه در محل وزارت خارجه دیدار کرد که به زعم تحلیلگران نشانه افزایش همکاری های این دو کشور سابق بر این متخاصم است.

سانگ دومین رئیس‌جمهور ویتنامی است که از زمان عادی‌شدن مناسبات دوجانبه ویتنام و آمریکا در سال 1995 به آمریکا سفر کرده است.

کد خبر 224720
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز