گروه شهری: با پایان یافتن عملیات نصب قطعات بتنی عرشه پل اصلی بزرگراه طبقاتی شهید صدر که توسط جرثقیل‌های غول پیکر دروازه‌ای انجام می‌شد عملیات تکمیلی پروژه آغاز شد.

پروژه صدر

بنابراین گزارش، نصب و بتن‌ریزی قرنیزها، دوخت و دوز طولی و عرضی دهانه‌های پل‌های شمالی و جنوبی به یکدیگر، اجرای درزهای انبساط، نصب هندریل‌ها و نیوجرسی‌های طرفین و میانه مسیر، تابلوهای ترافیکی، سیستم هوشمند طول بزرگراه و در نهایت نصب دیواره‌های جاذب صوت بزرگراه صدر در دستور کار قرار گرفته است.دیروز مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد: تیرهای روشنایی بزرگراه طبقاتی شهید صدر با طراحی متفاوت در حال تولید است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: برای نخستین‌بار و به‌منظورصرفه‌جویی انرژی، در پروژه بزرگراه طبقاتی صدر توان مصرفی چراغ‌های روشنایی در ساعات نیمه شب که میزان رفت‌وآمد خودروها کمتر است، کاهش می‌یابد تا این امر موجب صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف انرژی شود.

وی ادامه داد: با توجه به خاص بودن پروژه بزرگراه طبقاتی صدر سعی شده است طراحی تیرهای روشنایی آن نیز به‌طور خاص و متفاوت از طرح‌های معمول انجام و با الهام از مفهوم دعا و نیایش طراحی شود؛ نمونه این تیرها در ورودی‌ها و خروجی‌های تونل نیایش نصب شده و به‌طور انبوه از آنها در پل صدر استفاده خواهد شد.

به‌گفته مازیار حسینی کار نورپردازی پروژه نیز با برگزاری فراخوان و انتخاب یک طرح از میان طرح‌های رسیده در حال انجام است به‌گونه‌ای که طراحی نورپردازی پل با الهام از عناصر اصلی طبیعت صورت گرفته و در نتیجه زیبایی پل در شب بسیار بیشتر از زیبایی آن در روز است. وی اظهار امیدواری کرد، این زیبایی بصری موجب نشاط و آرامش شهروندانی شود که از این مسیر عبور می‌کنند و حتی شاید به همین سبب پل صدر به یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران تبدیل شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین وعده داد که روشنایی بزرگراه طبقاتی صدر همزمان با بهره‌برداری از پروژه تأمین و طبقه دوم بزرگراه صدر روشن تحویل مردم شود. وی با اشاره به مسئولیت شهرداری درخصوص تأمین و نصب تیرهای روشنایی بزرگراه طبقاتی صدر خاطرنشان کرد: تاکنون 70درصد تیرهای روشنایی پل اصلی تولید شده و کار نصب آنها به‌زودی آغاز می‌شود.

کد خبر 224541
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز