همشهری آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بابیان اینکه تیرهای روشنایی بزرگراه طبقاتی صدر با طراحی ویژه و متفاوت، هم اکنون در حال تولید است گفت: برای نخستین بار و به منظورصرفه جویی انرژی، در پروژه بزرگراه طبقاتی صدر توان مصرفی چراغ‌های روشنایی در ساعات نیمه شب که میزان رفت و آمد خودرو‌ها کمتر است، کاهش می‌یابد.

مازیار حسینی با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به خاص بودن پروژه بزرگراه طبقاتی صدر سعی شده است که طراحی تیرهای روشنایی آن نیز به طور خاص و متفاوت از طرح‌های معمول انجام و با الهام از مفهوم دعا و نیایش طراحی شود؛ نمونه این تیر‌ها در ورودی‌ها و خروجی‌های تونل نیایش نصب شده و به طور انبوه از آن‌ها در پل صدر استفاده خواهد شد.

حسینی درادامه اظهار کرد: کار نور‌پردازی پروژه نیز با برگزاری فراخوان و انتخاب یک طرح از میان طرح‌های رسیده در حال انجام است به گونه‌ای که طراحی نور‌پردازی پل با الهام از عناصر اصلی طبیعت صورت گرفته و در نتیجه زیبایی پل در شب بسیار بیشتر از زیبایی آن در روز است.

وی افزود: انشاالله ایجاد این زیبایی بصری موجب نشاط وآرامش شهروندانی خواهد شد که از این مسیر عبور می‌کنند و شاید به همین سبب پل صدر به یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران تبدیل شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین وعده داد که روشنایی بزرگراه طبقاتی صدر همزمان با بهره برداری از پروژه تامین و طبقه دوم بزرگراه صدر روشن تحویل مردم شود.

وی با اشاره به مسوولیت شهرداری در خصوص تامین و نصب تیرهای روشنایی بزرگراه طبقاتی صدر خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۰ درصد تیرهای روشنایی پل اصلی تولید شده و کار نصب آن‌ها به زودی آغاز می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین درباره دیگر عملیات اجرایی باقیمانده پروژه بزرگراه طبقاتی صدر پس از پایان کار جرثقیل‌های غول پیکر دروازه‌ای گفت: از این به بعد عملیات تکمیلی پروژه از جمله نصب و بتن ریزی قرنیز‌ها، دوخت و دوز طولی و عرضی دهانه‌های پل‌های شمالی و جنوبی به یکدیگر، اجرای درزهای انبساط، نصب هندریل‌ها و نیوجرسی‌های طرفین و میانه مسیر، تابلوهای ترافیکی، سیستم هوشمند طول بزرگراه و در ‌‌نهایت نصب دیواره‌های جاذب صوت بزرگراه صدر در دستور کار قرار می‌گیرد.

کد خبر 224480
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز