مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

گروه شهری: خورشید سرای جماران دوم مرداد همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) به بهره‌برداری می‌رسد.

rouhollah

پروژه خورشید سرای جماران با هدف معرفی ابعاد اخلاقی، فلسفی، عرفانی، هنری و ادبی حضرت امام(ره) و حفظ، احیا و معرفی میراث معنوی و مادی جماران با حضور شهردار تهران و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

علی اصغر مونسان مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران درخصوص بخش طراحی مفهومی خورشید سرای جماران گفت: به‌منظور پرهیز از تکرار موضوع و ارائه ابعاد و مفاهیم ناگفته یا کمتر گفته از شخصیت امام(ره)، تمرکز غالب روی بعد عرفانی و سلوک ایشان خواهد بود. وی افزود: ازجمله این موضوعات می‌توان به مباحثی نظیر خانه امام(ره) در خمین که مربوط به دوران کودکی ایشان، خانه امام(ره) در قم که مربوط به دوران علمی و حوزوی، خانه امام(ره) در جماران که دوران سیاسی آن حضرت و موزه امام(ره) که در مرقد امام(ره) بوده و ابعاد ملی و بین‌المللی ایشان را در بر می‌گیرد، اشاره کرد.

مونسان گفت: ارکان خورشید سرای جماران شامل باغ خسرو شاهی، حسینیه شماره 1 و 2، بیت حضرت امام(ره) و باغ امیر سلیمانی است. وی اضافه کرد: باغستان در این مجموعه از قسمت غرب در مجاورت حسینیه جماران، در قسمت جنوب غرب مسجد جامع، در قسمت شمال غرب بیت امام(ره) و در قسمت دیوار حائل و در قسمت جنوب غرب بیمارستان قرار دارد. مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران عناصر دارای قابلیت طراحی مفهومی خورشید سرای جماران را شامل ساختمان اصلی باغ، ساختمان آجری که امام(ره) در آن سکونت داشت و ساختمان انتهایی باغ عنوان کرد و افزود: پوشش گیاهی خاص مجموعه که شامل درختان مورد علاقه امام(ره)، نماز خانه و مسیر قدم زدن ایشان بود از عناصر ماندگار بوده که حفظ می‌شود.

مونسان اعلام کرد: محوطه باغستان 15000مترمربع، ساختمان اصلی 1500مترمربع، ساختمان شماره 2، 700مترمربع و ساختمان شماره3، 250مترمربع است. وی راهبردهای درنظر گرفته شده در قالب اهداف اجرای این پروژه را شامل ایجاد فضای گردشگری، طبیعی، تاریخی، فرهنگی و دینی با محوریت حضرت امام(ره)، حفاظت از پوشش گیاهی، احیای عنصر آب و جاری ساختن آن در سطح، حداقل تخریب و ساخت سریع پروژه مطرح کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران اضافه کرد: باغستان شامل فضای گیشه فروش بلیت، ارائه بسته‌های راهنما و معرفی، صندوق امانات، سالنی با ظرفیت 30 تا 40 نفر برای معرفی مجموعه حداقل به 2 زبان فارسی و انگلیسی با مدت زمان توقف کمتر از 10دقیقه و ماکت مجموعه است.

کد خبر 224401
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز