یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دیوید شد، معاون مدیر آژانس اطلاعات دفاعی امریکا هشدار داد که درگیری‌های دو ساله در سوریه ممکن است «تا چندین سال» به درازا بیانجامد.

سوریه

به گزارش پرس تی وی، شد در جریان انجمن امنیتی آسپن که روزنامه نیویورک تایمز حامی مالی آن است، گفت: «من فکر می‌کنم اگر وی (رئیس جمهور سوریه) شکست بخورد و تحت محاصره قرار بگیرد، جنگ داخلی در سوریه برای سال‌های آتی ادامه پیدا می‌کند.»

دولت اوباما، رئیس جمهور امریکا ماه گذشته از طرح تسلیح شبه نظامیان تحت حمایت خارج در سوریه خبر داد.

برخی از مقامات امریکا کاخ سفید را برای حمله نظامی به سوریه جهت پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور تحت فشار قرار داده‌اند.

کارل لوین، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا از واشنگتن خواست که «فرودگاه‌ها، هواپیماها و تجهیرات توپخانه‌ای» در سوریه را بمباران کند.

جیم دین، تحلیل‌گر امریکایی در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت، امریکا و متحدان این کشور در سوریه «از برخی از دیوانه‌ترین تروریست‌های دنیا» حمایت مالی می‌کنند.

این مقاله نویس وبسایت وترنز تودی گفت: «آنها از القاعده و اعضای گروه تندرو النصره در برابر مردم سوریه حمایت می‌کنند و کشتاری وحشتناک را از طریق برخی از دیوانه‌ترین تروریست‌های جهان رقم زده‌اند.»

وی همچنین گفت، زمانی که قطر و عربستان سعودی از شبه نظامیان معارض دولت سوریه حمایت نظامی کردند، دولت اوباما سکوت کرد.

نتایج نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک نشان می‌دهد، اکثر مردم امریکا بر این باورند ارسال نیرو به سوریه در راستای منافع ملی امریکا نیست و همچنین با تسلیح گروه‌های شبه نظامی مخالفت کردند.

بر اساس این نظرسنجی، ۶۱ درصد شرکت کنندگان گفتند که مخالف دخالت امریکا در سوریه هستند و ۵۹ درصد نیز مخالفت خود را تسلیح شبه نظامیان ابراز کردند.

کد خبر 224094
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز