همشهری آنلاین: هلن توماس (Helen Thomas) در روز ۴ اوت سال ۱۹۲۰ در وینچستر (کنتاکی) در آمریکا به دنیا آمد و در روز ۲۰ ژوئیه سال ۲۰۱۳ در سن ۹۲ سالگی در آپارتمان شخصی‌اش در واشنگتن در آمریکا درگذشت.

Helen Thomas

هلن توماس که از پرسابقه‌ترین روزنامه‌نگاران آمریکایی بود و قریب به نیم قرن خبرنگار ویژه اخبار کاخ سفید بود؛ هلن توماس» با وجود فشار سنگین لابی صهیونیستی در امریکا تا آخرین روز  فعالیت حرفه‌ای‌اش از فلسطینی‌ها حمایت کرد و این حمایت به قیمت اخراج او از کاخ سفید برای او تمام شد.

«بهشون بگید گورشان را از فلسطین گم کنند... یادتون باشه، اون‌ها آنجا را اشغال کرده‌اند. آنجا سرزمین فلسطینی‌هاست. آنجا آلمان نیست. لهستان هم نیست... آن‌ها باید بروند لهستان، آلمان یا آمریکا یا هرکجای دیگر. چرا مردمی را که قرن‌ها آنجا بوده‌اند، بیرون می‌کنند؟».

این‌ها سخنانی بود که توماس هلن در سال ۲۰۱۰ بر زبان آورد و باعث کناره‌گیری او شد:

او  بیشتر زندگی حرفه‌ای خود را خبرنگار یونایتدپرس بود اما از سال 2000 ستون پرداز روزنامه "هرست" بود. همین روزنامه اعلام کرد: "هلن توماس بازنشسته می‌شود. این تصمیم پس از آن مطرح شد که اظهارات جنجالی او درباره اسرائیل و فلسطینی‌ها بر روی اینترنت منتشر شد."

او معتقد بود صهیونیست‌ها سلطه خود را  بر کاخ سفید؛ وال استریت و هالیوود اعمال خواهند کرد.

هلن توماس در روز ۲۰ ژوئیه سال ۲۰۱۳ در سن ۹۲ سالگی در آپارتمان شخصی‌اش در واشنگتن در آمریکا درگذشت: بلای جان روسای جمهور آمریکا درگذشت

کد خبر 224074
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز