همشهری آنلاین: شبکه جهانی ولایت که از سه سال پیش فعالیت خود را بر روی سه ماهواره هاتبرد، نایلست و گلکسی 19 آغاز کرده، شعار «شبکه جهانی ولایت؛ ندای حقیقت و مودت» را سرمشق فعالیت خود قرار داده است.

شبکه جهانی ولایت، برای نخستین سال در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شرکت کرده است تا در فضای قرآنی این نمایشگاه ارتباطش را با طرفداران بین‌المللی خود تقویت ببخشد.

این شبکه به عنوان نخستین شبکه ماهواره‌ای برخاسته از حوزه علمیه قم در کنار سایر بخش‌ها و غرفه‌های بخش حوزوی نمایشگاه قرار دارد و مورد بازدید چهره‌های رسانه‌ای و علاقمندان به برنامه‌های متنوعش قرار دارد.

این شبکه جهانی در سال 1389 همزمان با ولادت حضرت امام علی (ع) فعالیت خود را آغاز کرد و در طی سه سال گذشته بر روی سه ماهواره هاتبرد، نایلست و گلکسی 19 همه قاره‌های جهان را تحت پوشش ماهواره‌‌ای و اینترنتی قرار داده است.

شبکه ولایت تحت اشراف آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و با هم‌اندیشی بخشی از فرهیختگان حوزه و با مدیریت آیت‌الله سید محمد حسینی قزوینی فعالیت می‌کند.

از مهمترین برنامه‌های شبکه جهانی ولایت باید به «اخلاق خوبان»، «پرسمان اخلاقی» که به صورت زنده با حضور آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی برگزار می‌شود، «حبل المتین» برای پاسخ به شبهات روز وهابیت با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی، «کلمه طیبه» پاسخ به شبهات شبکه وهابی «کلمه» توسط اساتید «ابوالقاسمی» و «یزدانی»، «گامی به سوی ظهور؛ پرسمان مهدویت» توسط آیت الله طبسی و استاد کرباسی، «قضاوت با شما» تریبون آزاد جهت مناظره شیعیان و عزیزان اهل سنت نام برد.

همچنین درس خارج فقه حضرت آیت‌الله العظمی مکارم، درس خارج اصول آیت الله العظمی سبحانی و درس تفسیر حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی از این شبکه پخش می‌شوند.

لازم به ذکر است که ترکیب ساختار عمومی شبکه ولایت میزگرد، گفتگو، مناظرات، دروس حوزوی و دانشگاهی، مستند و سریال است.

کلیه برنامه‌های این شبکه جهانی به دو زبان عربی و فارسی در جمهوری اسلامی ایران تولید و از طریق سرور این شبکه در کشور فرانسه بر روی ماهواره و اینترنت قرار می‌گیرند.

حجتالإسلام محمد کیانی، مشاور عالی شبکه جهانی ولایت و مسئول دبیرخانه شورای سیاست‌گذاری ولایت در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: این شبکه در سال 1389 با هدف اشاعه فرهنگ ناب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در سطح جهان و پاسخگویی به روز به شبهات دشمنان اسلام و به ویژه وهابیت کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: این شبکه جهانی بر اساس تحلیل‌های سیستمی و آماری 50 ملیون بیننده فارسی زبان و عربی زبان در سرتاسر جهان دارد.

کیانی تصریح کرد: برنامه‌های شبکه جهانی ولایت به صورت 24 ساعته پخش می‌شوند که 13 ساعت به پخش برنامه‌های روتینی و 11 ساعت به تکرار برنامه‌های مهم اختصاص دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: تکرار برنامه برای بینندگان این شبکه در دو قاره آمریکا و اقیانوسیه است زیرا به دلیل تفاوت ساعت آنها با ما ممکن است بسیاری از برنامه‌های این شبکه را نتوانند در زمان مشخص شده مشاهده کنند.

مشاور عالی شبکه جهانی ولایت در پایان خاطرنشان کرد: این شبکه دارای 9 گروه علمی است و کلیه برنامه‌های شبکه پس از تایید طرح و برنامه در یکی از گروه‌های علمی به تولید و پخش می‌رسد.

کد خبر 223953
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز