همشهری آنلاین: در پی برگزاری نشست مدیران سیاسی گروه موسوم به 1+5 درباره ایران، وزرات امور خارجه روسیه تاکید کرد که این گروه به برگزاری دور بعدی گفت‌وگوها به محض اعلام آمادگی ایران تمایل دارد.

در پی برگزاری نشست مدیران سیاسی گروه موسوم به 1+5 درباره ایران، وزرات امور خارجه روسیه تاکید کرد که این گروه به برگزاری دور بعدی گفت‌وگوها به محض اعلام آمادگی ایران تمایل دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری نووستی گزارش داد: وزارت امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه 92/04/25  اعلام کرد که اعضای 1+5 به برگزاری گفت‌وگوهای جامع با تهران در آینده‌ای نزدیک متعهدند.

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که این مساله روز سه‌شنبه درنشستی به ریاست کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل با حضور دیپلمات‌های ارشد آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان مورد مذاکره واقع شد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است که طرف ها « به ویژه بر تمایل شان به برگزاری دور کامل بعدی گفت‌وگوها میان ایران و شش کشور در آینده نزدیک، به محض آنکه طرف ایرانی آماده باشد، تاکید کردند.»

همچنین بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه کاترین اشتون روز سه شنبه گفت: ما برای بررسی مواضع مان و برای بررسی این‌که چطور می‌توانیم به بهترین شکل در تلاش برای یافتن یک راه حل دیپلماتیک درباره مساله هسته‌یی ایران پیش برویم با یکدیگر دیدار کردیم.

وی افزود: البته در حال حاضر منتظر تیمی هستیم که در ایران منصوب خواهد شد. بسیار امیدواریم این کار به زودی انجام گیرد و ما منتظر دیدار با آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن هستیم.

این اولین نشست 1+5 بعد از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران بود.

کد خبر 223640
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز