همشهری آنلاین: نایب رییس انجمن قرآن و نهج البلاغه سمنان با بیان این‌که «قرآن کتاب انسان سازی، اخلاق و ایمان و هدایت برای پاکان است» گفت: آموزش قرآن از بدو تولد نقشی شگرف در جلوگیری از انحطاط رفتاری و اخلاقی فرزندان دارد.

قرآن

سیدعلی اصغر تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، پیرامون اهمیت آموزش قرآن به خردسالان و کودکان گفت: آموزش قرآن به فرزندان در کنار نام نیکو نهادن بر فرزند از جمله تکالیفی است که برعهده والدین گذاشته شده است.

وی ادامه داد: اثر قرآن آموزی در طفولیت در ذهن و یاد کودکان نسبت به سایر سنین ماندگارتر است و کسی که از دوران کودکی با کتاب الهی انس بگیرد، بسیار کم اتفاق می‌افتد که در دوران جوانی و بزرگسالی از مبانی الهی قرآن کریم فاصله بگیرد.

نایب رییس انجمن قران و نهج البلاغه سمنان تصریح کرد: بدیهی است آموزش قرآن به فرزندان، آن هم از بدو تولد، نقشی شگرف در جلوگیری از انحطاط رفتاری و اخلاقی فرزندان و گرفتار شدن آنان در منجلاب جرم و بزهکاری خواهد داشت. کودکی که در نخستین دوران زندگی با مبانی متعالی قرآن آشنا شود و بیاموزد که ارتکاب گناه چه پیامدهای ویران کننده‌ای بر روح و جسم و جان فرد و جامعه دارد، هرگز پای در این منجلاب کشنده نمی‌گذارد و نمونه‌های این فرزندان قرآنی، اکنون در کشور کم نیستند.

وی ادامه داد: کار با کودکان و آموزش آنان همیشه دردسرها و البته لطافت‌ها و ظرافت‌های خاص خود را دارد و مربی و یا معلم قرآن باید با صبر و حوصله و همچنین خوش رفتاری، مبانی دینی و آیات الهی را به کودک بیاموزد چرا که اگر با ناملایمت همراه باشد نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد و نمونه‌هایی سراغ داریم که فرزندان درست به همین دلیل رفتار نامناسب از مسجد و نماز و قرآن فاصله گرفته‌اند.

نایب رییس انجمن قرآن و نهج البلاغه سمنان اظهار کرد: حرکت بسیار خوبی در سال‌های اخیر در آموزش و پرورش راه افتاد و نهضت قرآن‌آموزی در این دستگاه فرهنگی کشور آغاز شد که مصداق آن تأسیس مدارس قرآنی است.

وی افزود: راه‌اندازی این مدارس در کشور حرکتی شایسته تقدیر است اما مطلب بسیار اساسی، آشنایی مسوولان این مدارس قرآن کریم حتی بالاتر از آن تسلط مربیان و معلمان قرآن به آموزش صحیح قرآن است که در مواردی متأسفانه شاهد آن هستیم که این نکته مغفول مانده است.

تقوی با بیان این‌که «دارالقرآن الکریم، از نوع مردمی آن در سطح استان فعالیت مطلوبی دارند» خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه دارالقرآن شهرستان مهدیشهر که نیروهای فعال قرآنی در آن حضور و نقش دارند و برنامه‌های مختلفی نیز با رویکرد قرآنی در آن اجرا می‌شود.

نایب رییس انجمن قرآن و نهج‌البلاغه سمنان خواستار شد مسوولان استان نیز اندکی توجه به فعالیت‌های مردمی قرآنی داشته باشند تا بتوانند با حمایت‌های مادی و معنوی خود و قدردانی شایسته از زحمت کشان این حوزه، به وظیفه خود در قبال قرآن کریم، جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به فعالیت دارالقرآن‌های سازمانی و دولتی استان گفت: به نظر می‌رسد، فعالان این عرصه باید بر تلاش خود بیافزایند زیرا توقع اهالی قرآن از جایگاهی مانند دارالقرآن، بسیار بیشتر و بالاتر از فعالیت‌های کنونی آن است به خصوص در امر آموزش به کودکان باید تلاش بیشتری شود.

کد خبر 223461
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز