هشمهری آنلاین: باستان‌شناسان اروپایی در لهستان قبرستانی را از زیر خاک بیرون کشیده‌اند که به اعتقاد آنها قبرستانی متعلق به خون‌آشام‌ها است.

براساس گزارش میل‌آنلاین، باستان‌شناسان در بررسی‌های خود دریافتند قبرهای این قبرستان که در شهر جنوبی گلیویچ لهستان کشف شده، حاوی چهار اسکلت انسان است که سر آنها از بدن جدا شده و در میان پاهایشان قرار گرفته‌است. قطع سر در قرون وسطا مجازاتی رایج برای افرادی بود که به خون‌آشام بودن متهم بودند،‌زیرا تنها شیوه‌ای بود که می‌شد از مرگ این موجودات اطمینان حاصل کرد.

سرنوشت دقیق این اسکلت‌ها هنوز نامشخص است اما به گفته باستان‌شناسان این اسکلت‌ها علاوه بر اینکه سر ندارند، از هیچ دارایی و تزئیناتی از قبیل جواهرات،‌کمربند یا هر وسیله دیگری که معمولا در گذشته به همراه اجساد دفن می‌شده،‌برخوردار نیستند. همچنین هنوز زمان دقیق مرگ و دفن این اسکلت‌ها مشخص نشده‌است اما تخمین‌های اولیه نشان می‌دهند این اجساد در اوایل قرن 16 به این شکل دفن شده‌اند.

این کشف یکسال پس از آن صورت می‌گیرد که باستان شناسان در بلغارستان در نزدیکی شهر سوزوپل دو جسد کشف کرده و آنها را به خون‌آشام‌ها نسبت دادند. هردو این اجساد بیش از 800 سال سن داشته و میله‌های آهنی از میان سینه آنها رد شده‌بود. به گفته رئیس موزه ملی بلغارستان طی سال‌های اخیر بیش از 100 جسد مشابه در این کشور کشف شده‌است.

خون‌آشام‌ها امروزه نیز در نظر بسیاری از ساکنان روستا‌های دورافتاده اروپای شرقی فراتر از افسانه هستند زیرا در این روستاها سیر و صلیب همه‌جا در دسترس است و اجساد نبش قبر شده و میله‌ای چوبی از قلب آنها عبور داده می‌شود. افسانه خون‌آشام‌ها به هزاران سال پیش باز‌می‌گردد؛ افسانه‌ای که در میان فرهنگ‌های متعددی رواج داشته‌است.

باستان‌شناسان همچنین به تازگی سه هزار قبر در قبرستانی در چک کشف کرده‌اند که در دهان تمامی اجساد این قبرستان تخته سنگ‌هایی گذاشته شده‌بود تا از خروج آنها از قبر جلوگیری شود.

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴