همشهری آنلاین: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در تازه‌ترین اظهار نظرهای خود به صحبت‌های رئیس فدراسیون شطرنج پاسخ داد و تاکید کرد که او را در طول عمرش ندیده است. علی دایی همچنین دلایل کنار گذاشتن کریم انصاری‌فرد از پرسپولیس را اعلام کرد.

daee

به گزارش مهر، علی دایی که صبح امروز جمعه در برنامه ورزش و مردم حضور پیدا کرده بود صحبت‌هایش را با تبریک به اعضای تیم ملی والیبال آغاز کرد و گفت: باید به بازیکنان تیم ملی والیبال به خاطر موفقیت‌هایی که کسب کرده اند تبریک بگویم. هر وقت بازی‌های تیم ملی والیبال را می‌دیدم احساس غرور می‌کردیم و هر چند که کنار آنها نبودیم اما در خانه‌هایمان قلب‌هایمان برای آنها می‌تپید.

وی در مورد اتفاقاتی که پیرامون وی و محمد جعفر کامبوزیا رخ داد گفت: متاسفانه یکی از مشکلات کشور ما در سالهای اخیر این است که هر کسی در این کشور زحمت کشیده را می‌خواهند خراب کنند. با تمام وجود احترامی که برای همه قائلم اما متاسفانه برخی آدم های سیاسی وارد ورزش شده اند که به جای اینکه حواس شان به کار خودشان باشد و تمرکزشان را برای موفقیت در حوزه خودشان به کار بگیرند راجع به همه چیز اظهار نظر می‌کنند.

علی دایی ادامه داد: اینکه ایشان گفته‌اند من را نمی‌شناسند قبلا در موردش صحبت کرده‌ام. اگر ایشان تمام تمرکزش را روی فدراسیون شطرنج می‌گذاشت آن نتایج در کره جنوبی رقم نمی‌خورد که در شان شطرنج ایران نباشد. قطعا این نتایج به خاطر عدم مدیریت به دست آمده است. من در عمرم این آقا را ندیدم و تنها بچه‌های شطرنج را می‌شناسم و اسم آنها را شنیده‌ام.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه انتقاداتش از کامبوزیا گفت: کسی که دم از علم و مدیریت می‌زند در این مدت کوتاه آنقدر مصاحبه کرده که در 20 سالی که به قول خودش در ورزش بوده این همه مصاحبه نکرده بود. وقتی من از روسیه برگشتم یکی از دوستان مشترک ما زنگ زد و گفت که با این آقا نشست مشترکی بگذاریم اما من نپذیرفتم و از آن روز همه این مصاحبه‌ها شروع شد. من آمده ام به پرسپولیس کمک کنم. موفقیت من موفقیت همه پرسپولیسی هاست چرا که این موفقیت به مردم شادی می‌دهد. به همین خاطر جلوی چیزهایی که به پرسپولیس لطمه می‌زند ایستاده ام.

وی ادامه داد: بعد از اینکه حاضر نشدم با ایشان جلسه بگذارم این حرف‌ها پیش آمد. من به خاطر پرسپولیس از رویانیان دفاع کردم. شاید آمدن رویانیان به پرسپولیس غلط بود اما وقتی دو سال است آمده و آزمون و خطا کرده حالا که می‌خواهد نتیجه بگیرد سریع می خواهیم ایشان را برداریم. پرسپولیس یک تیم مردمی است و وظیفه من است تا زمانی که هستم از شرایط تیمم دفاع کنم. همه از من می‌خواهند که موفق باشم. مطمئنا جلوی هر چیزی که جلوی موفقیت من و تیم من باشد می‌ایستم.

علی دایی در مورد اختلافی که با محمد رویانیان داشت گفت: همشه این مسائل هست. آن موقع رویانیان به ناحق علیه من صحبت کرده بود که اصلا با من جور در نمی آمد. من همیشه از حقم دفاع کردم. اسم پرسپولیس آنقدر بزرگ است که من و رویانیان هر چقدر هم اختلاف داشته باشیم به خاطر این نام بزرگ اختلافات را کنار می گذاریم.

وی در مورد فهرست بازیکنانی که جذب کرده اند و میزان رضایت از عملکرد پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات گفت: در یکی دو پست بازیکنانی که می خواستیم نتوانستیم بگیریم. من از روند بستن تیم راضی هستم. ما تقریبا 7 خرداد استارت تمرینات تیم را زدیم و 51 جلسه تمرین کرده ایم و هشت بازی تدارکاتی برگزار کردیم و تا شروع فصل یکی دو بازیکن دیگر برگزار می کنیم. جا دارد که از از بچه ها تشکر کنم . از کسانی که با من از روز اول بودند و کسانی که بعدا به ما ملحق شدند. ما بازیکنانی را که می خواستیم جذب کرده‌ایم.

علی دایی در پاسخ به این پرسش که آیا قهرمان لیگ سیزدهم خواهید شد گفت: ما از شروع تمرینات هدفمان قهرمانی است و برای رسیدن به این مشکل می جنگیم. لیست بازیکنانی که می‌خواستم را در اختیار مدیریت باشگاه قراردادم و ایشان هم سعی کرد بازیکنانی که من می خواستم را جذب کنند. حدادی فر جزو بازیکنانی بود که با ما قرارداد داشت و به خاطر قراردادی که با ذوب آهن داشت نتوانست بیاید. ما سعی کردیم امسال تیم را تا حدی جوانتر کنیم. میانگین سنی بازیکنان سال قبل 27.5 بود اما امسال میانگین سنی بازیکنان پرسپولیس 25 شده است.

دایی ادامه داد: از سهمیه لیگ برتری از چهار نفر استفاده کرده ایم و هر چند بازیکنان جوان دیگری هم گرفته ایم اما دو بازیکن خارجی دیگر هم می توانیم بگیریم. ما 13 خروجی داشتیم امسال که 10 نفر را جایگزین کردیم. در یارگیری نقاط و ضعف را پوشش دادیم و اگر بازیکنان غیرت کنند می توانیم نتایج خوبی بگیریم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد کریم انصاری‌فرد و اینک گفته می‌شود شما استخاره کرده‌اید و ایشان را نخواسته‌اید گفت: اصلا مسئله استخاره نیست. البته هست نه اینکه نباشد. انصاری‌فرد از بهترین فوتبالیست‌های ما هست. جزو نفرات اولی که به باشگاه معرفی کردم کریم انصاری‌فرد بود. زمانی که شفاهی با پرسپولیس به توافق رسیدم انصاری‌فرد جزو سه چهار تای اولی بود که گفتم قرارداد ببندند. ایشان رفت باشگاه و با توجه به قرارداد فصل قبل که من دیروز خواندم که کاملا عجیب و غریب بود و خیلی شرط‌هایی که در این سالها من ندیده بودم.

وی ادامه داد: روزی که رفته بود باشگاه پرسپولیس صحبت کند بنگر هم بود. انصاری‌فرد خواستار 760 میلیون تومان پول نقد شده بود و گفته بود باید این پول را ابتدا به من بدهند. ضمن اینکه اعلام کرده بود که 15 روز وقت خواسته که اگر ترانسفر شده بود برود. چند روز بعد آمدند سر تمرین کرد که گفتم بروید قراردادتان را ببندید بعد بیایید. بنگر معرفت کرد و بدون اینکه قرارداد امضا کند آمد و گفت هر چه شما بگویید اما انصاری‌فرد این کار را نکرد و قرار بود در اردوی اردبیل به ما ملحق شود که این کار را نکرد. گفت مرخصی می‌خواهم چون در اردوی تیم ملی بودم، گفتم بیا اردبیل من خودم به شما مرخصی می‌هم بروی. اما یک هفته از او خبری نشد و بدون اینکه کسی خبر داشته باشد یک هفته رفته بود ترکیه.

دایی خاطرنشان کرد: بعد از اردوی رامسر کریم انصاری‌فرد دوباره آمد باشگاه با پرسپولیس صحبت کرد و شرطش این بود که 500 میلیون تومان نقد به من بدهید یا یک چک یک ماهه بدهید که اگر 15 روز پیشنهاد خارجی داشتم بروم. با این شرایط نمی‌توانستم روی این بازیکن سرمایه گذاری کنم. با خود ایشان هم صحبت کردم و گفتم اگر شما پیشنهاد از آلمان و اسپانیا دارید حتما برو. برای فوتبالت هم خوب است. اگر می رفت به تیم ملی ما کمک می کرد. متاسفانه راهنمایی های غلط و مشاوره های غلط انصاری‌فرد را به اینجا کشاند. با این شرایط انصاری‌فرد نمی‌تواند به درد ما بخورد. بعد از اردوی اردبیل مجبور شدیم سیدصالحی را جانشین کنیم که یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران است.

علی دایی در ادامه این گفتگو در خصوص وضعیت علیرضا حقیقی گفت: من خیلی دوست دارم حقیقی جایی بازی کند. دروازه‌بان اول رابین کازان، دروازه‌بان تیم ملی روسیه است و همین مساله باعث شده تا به حال بازی به علیرضا نرسد. من در سفر به روسیه با مربی حقیقی صحبت کردم و او از عملکرد علیرضا راضی بود اما بازیکنی که بازی نکند دچار افت می‌شود و فقط تمرین به کسی کمک نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه صحبت‌های صورت گرفته تا حقیقی به یکی از تیم‌های ترکیه‌ای رفته و آنجا به عنوان دروازه‌بان اول کار کند ادامه دارد البته تا الان نتیجه نگرفتیم اما امیدوارم در آینده چنین شرایطی ایجاد شود.

سرمربی پرسپولیس در مورد قرعه کشی رقابتهای لیگ بر‌تر و برگزاری نخستین بازی پرسپولیس و ذوب آهن تصریح کرد: مطمئناً دوست داشتیم کارمان را با تیم‌های راحت‌تر شروع کنیم اما با احترام به تمام تیم‌ها باید بگویم تراکتورسازی یکی از رقبای سخت ما در این مدت بوده است. آن‌ها همیشه جزو بهترین‌ها بوده و خیلی حرف‌ها برای گفتن مقابل ما دارند.

وی با یادآوری این مساله که سال گذشته آخرین بازی پرسپولیس با تراکتورسازی بود امسال هم باید اولین بازی‌اش را با این تیم برگزار کند، ادامه داد: ما یک دیدار دوستانه با تراکتورسازی انجام دادیم آن‌ها مربی با دانش خوبی دارند و بنده افتخار شاگردی ایشان را هم داشته‌ام. جلالی تیم خیلی خوبی ساخته و آذری زبان‌های ایران هم به خوبی پشت سر این تیم هستند، اما هواداران پرسپولیس بیشتر هستند. البته بنده آرزو می‌کنم به استثنای بازی مقابل ما آنها در باقی مسابقات لیگ موفق شوند.

دایی در مورد اینکه در بازی با تیم تراکتورسازی حضور نفراتی همچون علی کریمی، جواد کاظمیان و محمد نصرتی که در گذشته پرسپولیسی بودند می‌تواند حساسیت‌هایی را به همراه داشته باشد اظهار داشت: این سه بازیکن جزو بهترین‌های فوتبال ایران و پرسپولیس بودند و من همیشه برای آن‌ها آرزوی موفقیت در هر جایی هستند را دارم اما این مساله نمی‌تواند برلای آن بازی حساسیت ایجاد کند.

وی ادامه داد: مطمئناً حساسیت بازی، به خاطر رویارویی پرسپولیس با تراکتورسازی حساس است زیرا بازی اول لیگ بوده و در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. خیلی‌ها به استادیوم می‌آیند و دوست دارند بازیکنان محبوب خود را از نزدیک ببینند و من هم آرزو می‌کنم از روز اول پرسپولیس بتواند سربلند از زمین مسابقه بیرون بیاید.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا جدایی کریمی خواسته علی دایی بوده است یا رویانیان، اظهار داشت: نمی‌دانم خواسته را چطور عنوان کنم اما روزی که خارج از ایران بودم کریمی کلاً از فوتبال خداحافظی کرد و من با این تفکر تیم را بستم. چون ایشان خداحافظی کردند، در تفکر من قرار نداشتند. ممکن بود حتی اگر این صحبت انجام نمی‌شد باز هم او در تفکر تاکتیکی من جایی نداشت و یا اینکه حضور داشت...

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه مقایسه آماری نتایج پرسپولیس در زمان او و یا زمانی که کریمی در این تیم حضور داشت درست نیست، تصریح کرد: این مقایسه ارزش کریمی را پایین نمی‌آورد و یا من را بالا نخواهد برد. علی کریمی جزو بهترین‌های فوتبال ایران بوده که خیلی برای پرسپولیس و تیم ملی زحمت کشیده اما قسمت نبود در این شرایط ما کنار همدیگر در پرسپولیس کار کنیم.

دایی در مورد اینکه بازیکنی از تیمی به تیم دیگر می‌رود و برخی‌ها از خوشحالی او مقابل تیم سابقش ناراحت می‌شوند، اظهار داشت: این حرف‌ها اصلاً درست نیست. من در پرسپولیس بازی و مربیگری کردم و این تیم را خیلی دوست دارم اما خیلی‌ها ایراد می‌گرفتند که وقتی به عنوان بازیکن و مربی مقابل پرسپولیس قرار می‌گرفتم چرا خوشحالی می‌کردم.

وی اضافه کرد: من نمی‌توانم مانند خیلی‌ها فیلم بازی کنم زیرا به جایی که در آن کار می‌کنم، متعهد هستم. من خودم را مدیون جایی می‌دانم که از آن حقوق می‌گیرم و وجدان کاری اجازه نمی‌دهد برای آن‌ها کم بگذارم. واقعاً باید دید خود را وسیع‌تر کنیم.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به این مساله که مطمئناً اگر کشتی گیر یا ورزشکاری به آذربایجان و جای دیگر می‌رود به خاطر آن است که نتوانستیم نیاز‌هایش را برآورده کنیم، یادآور شد: هیچکس دوست ندارد در غربت کار کند اما ما متاسفانه مسایل را به صورت ریشه‌ای حل نمی‌کنیم و از دیگران توقع داریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید همه عوامل در فدراسیون تا وزارت ورزش و جوانان حرفه‌ای برخورد کنند و اگر مدیران کارشان را به صورت حرفه‌ای پیگیری کند این مساله از بالا به پایین سرایت خواهد کرد. ما هر چقدر کار کنیم تا موقعی که تصمیم گیرنده نیستیم نمی‌توانیم برای افزایش فرهنگ ورزشکاران کاری انجام دهیم.

دایی با اشاره به اینکه مدیریت دست دیگران است و از ما نباید توقع داشته باشند، تصریح کرد: در همه جای دنیا آکادمی‌های فوتبال و تیم‌های پایه زیر نظر سرمربی بزرگسالان است اما در فوتبال ما اینگونه نیست. من حمید استیلی را بسیار دوست دارم و برایش احترام قائلم اما آکادمی فوتبال پرسپولیس هم جدا از تیم بزرگسالان است. اول باید این مسایل را حل کنیم و بعد از امثال من، باقری، مهدی کیا و کسانی که برای فوتبال ملی زحمت کشیدند، بخواهیم برای حل مشکلات پیش قدم شوند.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: اگر مدیران به درستی انتخاب شوند و به آن‌ها وقت لازم را بدهیم با یک برنامه ریزی ۴-۵ ساله می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند اما متاسفانه جایگاه مدیران ما لغزنده است و آن‌ها اکثراً با چک‌های برگشتی روبرو هستند.

سرمربی پرسپولیس در این خصوص اضافه کرد: در فوتبال آلمان یک بار هم به اداره مالیات نرفتیم و به صورت اتوماتیک مالیات از ما کم می‌شد. البته ما آخر سال می‌رفتیم و پول پیراهن‌های تمرین و یا هزینه‌ای که برای بنزین و موارد دیگر مصرف کرده بودیم را دریافت می‌کردیم. حقوق و پاداش‌های ما نیز به صورت نامه‌های دربسته به ما داده می‌شد و هیچکس از آن خبری نداشت.

وی با بیان اینکه خداوکیلی نه ماشینی از پرسپولیس گرفتیم و نه چنین بحث‌هایی مطرح بوده، در مورد دریافت‌های میلیاردی بازیکنان پرسپولیس تاکید کرد: به نظر من آقایان رویانیان و فتح الله‌زاده بهتر است درباره تیم خود نه تیم حریف صحبت کنند. در فوتبال آلمان هیچکس از مبالغ دریافتی بازیکنان خبر نداشت و هر باشگاهی هم به اندازه دارایی خود بازیکن می‌گرفت.

دایی در ادامه در خصوص علی فتح الله‌زاده هم اظهار داشت: البته فتح الله‌زاده هم کم میلیاردی به بازیکنانش پول نمی‌دهد، من با اکثر بازیکنان استقلال رفیقم و از قبل نیز با آن‌ها در تماس بودم و برخی چیز‌ها را می‌دانم. ایشان این حرف‌ها را می‌زند (مجری برنامه ورزش مردم در این لحظه وسط صحبت‌های دایی پرید و اجازه نداد او جمله‌اش را در مورد فتح الله‌زاده کامل کند).

وی با اشاره به اینکه حتماً فتح‌الله‌زاده علم غیب دارد که در مورد مبالغی که قرار است به پرسپولیس واگذار شود صحبت می‌کند، در پاسخ به این سوال که آیا واقعاً دریافتی مربیان و بازیکنان در فوتبال ایران منطقی است؟، گفت: متاسفانه در چند سال اخیر تورم در مملکت ما چند برابر شده، آن زمانیکه من بازی می‌کردم دلار ۸۵۰ تومان بود و امروز ۳۳۰۰ تومان است که در مقطعی تا ۳۹۰۰ هم بالا رفت. اگر این رقم‌ها را با دلار مقایسه کنید می‌بینیم که قرارداد بازیکنان میلیاردی نیست.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به اینکه باید پرداخت‌ها مدیریت شود، افزود: یک بازیکن حدود 6-7 سال می‌تواند در سطح حرفه‌ای پول بگیرد، آن وقت این بازیکن در منطقه متوسط تهران که هر متر مسکن زیر۱۲ میلیون نیست چگونه می‌توان یک خانه ۲۵۰ متری که به آن احتیاج دارد، را تهیه کند. در حالیکه بازیکنان اروپایی با قرارداد یک سالشان بهترین ویلا‌ها را می‌خرند، بازیکنان ما اگر ۷-۸ سال چیزی نخرند، در یک منطقه خوب صاحب ملک شوند.

وی با بیان اینکه هر جای موفقی که نگاه می‌کنیم مدیر لایقی برای آن انتخاب شده و کار می‌کند، در مورد اینکه آیا دوست دارد به سال‌های گذشته باز گردد؟، تصریح کرد: ما خیلی چیز‌ها دوست داریم اما نمی‌شود که این هم جزو این مسایل است. ضمن اینکه من به دایی بودن افتخار نمی‌کنم اما سعی می‌کنم هر روز پیشرفت کنم، دوست ندارم کارم یکنواخت باشد.

دایی که این صحبت‌ها را در مواجهه با عکس‌های نشان داده شده از سال‌های نخست بازیگری خود در برنامه ورزش و مردم بیان می‌کرد، در خصوص عکسی که او را در حال سوارکاری نشان می‌داد این گونه صحبت کرد: من اسب ندارم اما دوست دارم زمانی که دخترم بزرگ شد هم برای او و هم برای خودم اسب بخرم.

وی در مورد وضعیت پرسپولیس هم اظهار داشت: خدا را شکر دوران آماده‌سازی بسیار خوبی را سپری کردیم و بازیکنان با آمادگی کامل را برای حضور در لیگ بر‌تر دارند. ضمن اینکه مطمئنا در بازی با استقلال که در هفته هشتم برگزار می‌شود، پرسپولیس به اوج آمادگی‌اش رسیده و سعی می‌کنیم (که باز هم در این لحظه مجری وسط حرف دایی پرسید و نگذاشت او صحبت‌هایش را در مورد بازی مهم استقلال و پرسپولیس کامل کند)

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه بردن تیم دینامو کی‌یف حتی اگر تیم دومش را به میدان فرستاده باشد نتیجه خوبی بود که استقلال آن را به دست آورد در مورد انتخاب امیر قلعه نویی به عنوان بهترین مربی لیگ سیزدهم اظهار داشت: ایشان طی چند سال گذشته بیشترین قهرمانی‌ها را به دست آورده و عملکرد خوبی داشته

وی با اشاره به اینکه به نظرش نفرات مطرح توانسته‌اند جوایز بهترین‌های لیگ دوازدهم را به دست آورند، خاطرنشان کرد: بنده نمی‌توانم نظر بدهم که چون آقای تاج اصفهانی است نویدکیا را انتخاب کردند، مطمئناً محرم تاثیرات بسیاری در موفقیت سپاهان داشته، البته خلعتبری هم در چند سال گذشته عملکرد خوبی در لیگ داشته است.

دایی با بیان اینکه مطمئناً نتایج چند سال اخیر لیگ باعث شده است پرسپولیس در بین بهترین‌ها جز مهدوی‌کیا فرد دیگری را نداشته باشد، در پایان در مورد گرفتن ۹ امتیاز از سه دیدار پایانی و صعود به جام جهانی برزیل گفت: اول از همه باید همه دست اندرکاران، مسئولان فدراسیون، کی‌روش و بازیکنان که خیلی زحمت کشیدند، تبریک بگویم. خودم هم فکر نمی‌کردم تیم ملی در این سه بازی ۹ امتیاز بگیرد اما بازیکنان ما باهوش‌ترین عملکرد خود را در این دیدار‌ها به نمایش گذاشته و با ارایه بازی‌های منطقی خوشبختانه به عنوان تیم نخست راهی جام جهانی شدند.

 

کد خبر 222843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز