همشهری آنلاین: مدیر بخش رسانه‌های دیجیتال با اعلام فعالیت 70 غرفه و کانتر در این بخش گفت: بالغ بر سه هزار نرم افزار قرآنی در این بخش عرضه شده است.

قرآن

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین واعظیان، مدیر بخش رسانه های دیجیتال بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: نمایشگاه قرآن همه ساله میعادگاه موسسات دیجیتال قرآنی است که در طول یک سال و در میان تمامی نمایشگاه های مرتبطی که برپا می شود تنها این تفرجگاه مذهبی را برای حضور و همراهی با مخاطب خود انتخاب می کنند.

وی با اشاره به تعدد تقاضاها برای حضور در نمایشگاه قرآن عنوان کرد: اولویت نخست فعالیت بخش رسانه های دیجیتال خدمت رسانی و در وهله بعد زمینه سازی حضور متقاضیان در نمایشگاه است، همچنین استفاده از ظرفیت سایت ها و ... در دستور کار است که البته متناسب با فضای بخش به آنها پرداخته می شود.

واعظیان ادامه داد: متناسب با فضایی که در اختیار بخش رسانه های دیجیتال قرار گرفته است، از میان 160 تقاضای حضور با 70 تقاضا موافقت شد البته تلاش شده تا با راهکارهایی همچون اعطای نمایندگی فروش محصولات دیگر موسسات به غرفه های موجود به تقاضای دیگر موسسات نیز پاسخ دهیم. به طور کلی در بخش 70 غرفه و کانتر در اختیار 70 موسسه و پایگاه اینترنتی قرار گرفته که به بازدیدکنندگان خدمات لازم را ارائه می کنند.

مدیر بخش رسانه های دیجیتال بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تصریح کرد: علاوه بر عرضه نرم افزارهای دینی قرآنی، ارائه نرم افزارهای تلفن همراه، معرفی پایگاه‌های اینترنتی، عرضه بازی‌های رایانه ای، تمرکز بر دو موضوع سبک زندگی و بیداری اسلامی نیز جزء برنامه های بخش است.

وی با اشاره به استفاده از هنرهای دیجیتال، افزود: یکی از راه های ماندگاری پیام تصویرگری است از این رو درصدد هستیم تا به زودی بخش هنرهای دیجیتال بخش را نیز راه اندازی کنیم. در این نمایشگاه بالغ بر 3 هزار نرم افزار قرآنی ارائه شده است که برخی از آثار این بخش همچون نرم افزار جامع التفاسیر مرکز کامپیوتری نور با یک کتابخانه برابری می‌کند.

واعظیان با اشاره به رونمایی از چهار نرم افزار و نیز نمایشگاه مجازی قرآن در سال گذشته خاطرنشان کرد: رونمایی از حداقل سه اثر فاخر و جدید قرآنی با حضور شخصیت ها جزء برنامه های نمایشگاه بیست و یکم نیز است.

شایان ذکر است، بخش رسانه های دیجیتال در ششبستان اصلی مصلای امام خمینی و در همسایگی بخش دانشگاهی پذیرای بازدیدکنندگان است.

کد خبر 222794
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز