همشهری آنلاین: یک متخصص تغذیه با تاکید بر اهمیت ارزش سیرکنندگی وعده‌های غذایی گفت: رژیمی که چربی آن در حد اعتدال و پروتئین آن زیاد باشد موجب احساس سیری و به تاخیر افتادن مجدد گرسنگی می‌شود.

تاخیر در احساس گرسنگی با تعادل در مصرف پروتئین

دکتر مینو فروزانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه کاهش وزن مطلوب با افزایش دفعات وعده‌های غذایی امکان پذیر است، گفت: موفقیت و کاهش وزن با کاهش ذخایر چربی و افزایش مصرف دفعات غذایی و کاهش حجم غذا در هر وعده میسر می‌شود.

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه کاهش وزن معادل نیم کیلوگرم در هفته مقداری قابل قبول است، گفت: کاهش 500 کیلوکالری در روز با کاهش 3500 کیلوکالری در هفته و کاهش وزن مطلوب همراه است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه افزود: در رژیم غذایی سنگین به علت جانشین شدن آب به جای چربی به طور موقتی، چربی از دست رفته را نشان نمی‌دهد ولی موجب تشویق فرد به کاهش وزن می‌شود.

دکتر فروزانی با تاکید بر اینکه مصرف تعداد وعده‌های غذایی بیشتر در حجم کمتر موجب کاهش ذخیره چربی بدن می‌شود، گفت: رژیم غذایی مناسب باید شامل تمامی مواد مغذی مانند لبنیات، میوه جات و سبزیجات، غلات و گوشت، ماهی، مرغ و تخم مرغ باشد.

وی با تاکید بر اهمیت ارزش سیرکنندگی وعده‌های غذایی گفت: رژیمی که چربی آن در حد اعتدال و پروتئین آن زیاد باشد موجب احساس سیری و به تاخیر افتادن مجدد گرسنگی می‌شود.

دکتر فروزانی در ادامه افزود: مصرف پروتئین‌های گیاهی مانند انواع لوبیا خصوصا در اوایل روز موجب احساس سیری بیشتر می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فردی که تمایل دارد جهت رسیدن به وزن مطلوب، وزن کسب کرده را به مدت طولانی حفظ کند باید از رژیم غذایی متنوع پیروی کرده و الگوی مصرف غذایی قبلی خود را کاهش داده و با ایجاد تنوع در عادات غذایی جدید قادر به ادامه و برقراری رعایت دستورات تغذیه‌ای باشد.

 

کد خبر 222673
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز