سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخستین نشست رسانه‌ای پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت صبح امروز 18 تیر با حضور علیرضا پاشایی، محمد گلریز، بابک رضایی و اهالی رسانه در تالار وحدت برگزار شد.

پوستر پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت

پوستر پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت به گزارش موسیقی هنرآنلاین، محمد گلریز در ابتدای این نشست صحبت خود را با چند بیت درباره موسیقی مقاومت آغاز کرد و گفت: اولین جلسه پنجمین جشنواره موسیقی چهارم اردیبهشت با حضور بابک رضایی و علیرضا پاشایی تشکیل شد و تا به امروز ادامه پیدا کرده است. همچنین این جشنواره از 23 مرداد آغاز می شود و 26 مرداد نیز به اختتامیه این جشنواره اختصاص دارد.

گلریز در ادامه بیان کرد: هدف ما از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ مقاومت است که در امتداد بیداری اسلامی در کشورهای همجوار نیز اتفاق افتاده و این وظیفه‌مان را سنگین‌تر کرده است.

دبیر پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت در ادامه تاکید کرد: برای روز افتتاحیه برنامه ویژه‌ای در بهشت زهرا در نظر گرفته‌ایم به گونه‌ای که یک سرود سفارش داده و آن را در اختیار ستاد سرودهای مساجد کل کشور قرار دادیم که شعر آن توسط عبدالجبار کاکایی سروده شده و آقای حقی آهنگ آن را ساخته‌اند. افتتاحیه در مزار شهدا برگزار خواهد شد و حداقل 100 نفر این سرود را می‌خوانند و به اتفاق مسئولان سر مزار شهدا خواهیم رفت.

محمد گلریز در ادامه خاطرنشان کرد: سعی کردیم امسال سالن‌های مختلف را درگیر جشنواره کنیم مثل باغ‌موزه حوزه هنری اریکه ایرانیان برج میلاد و تالار وحدت در این جشنواره همکاری کنند. اما احتمال دارد از آنجایی که برج میلاد سالن‌های جنبی زیادی دارد تمام برنامه به برج میلاد منتقل شود که البته بستگی به توافق مسئولان دارد.

دبیر جشنواره پنجم پیرامون فراخوان جشنواره توضیح داد: فراخوان دارای بخش‌های گروه‌ نوازی و آهنگسازی است و بخش ترانه‌سرایی را امسال به عنوان بخش ویژه در نظر گرفته‌ایم.

محمد گلریز با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش برگزار می شود، گفت: فراخوان دارای بخش‌های گروه‌ نوازی و آهنگسازی است و بخش ترانه‌سرایی را امسال به عنوان بخش ویژه در نظر گرفته‌ایم. بخش گروه‌نوازی شامل موسیقی کلاسیک ایرانی‌، کلاسیک غیرایرانی ، آواز جمعی‌ و موسیقی مردمیمی شود. همچنین بخش آهنگسازی‌، بخش‌های کلاسیک ایرانی ، کلاسیک غیر ایرانی و آواز جمعی را در بر می‌گیرد.

وی درباره جوایز این جشنواره تاکید کرد: جوایز به صورت سکه یا کارت هدیه تقدیم می‌شود که مبالغ قابل توجهی محسوب می‌شود.

دبیر جشنواره در ادامه گفت: سال‌های قبل جشنواره را در کرمانشاه برگزار می‌کردیم اما امسال سعی کردیم تمام استان‌ها درگیر جشنواره شوند چرا که کل کشور درگیر جنگ بود و خود ما نیز به عنوان اجرا کننده بر جشنواره نظارت خواهیم داشت. همچنین برای انگیزه بیشتر گروه‌ها قصد داریم که از آنها درخواست کنیم آلبوم‌هایی را به عنوان سمبل تهیه کنند که آثار فاخر در سراسر کشور پخش خواهد شد.

گلریز در ادامه تصریح کرد:در این جشنواره از حضور هنرمندان جوان و پیشکسوتان بهره مند می شویم، همچنین اختتامیه این جشنواره در تالار وحدت برگزار می شود که از هنرمندان پیشکسوت در این حوزه تجلیل و تقدیر می شود.

گلریز درباره بخش بین الملل این جشنواره بیان کرد: امسال بخش بین الملل را از طریق سفارت‌خانه‌ها پیگیری کردیم و پاسخ‌های خوبی از سوی سفارتخانه‌ها دریافت کردیم. همچنین به احتمال زیاد از دو یا سه کشور نیز در جشنواره دعوت می‌کنیم. البته در پوستر جشنواره پیشوند بین‌المللی حذف شده است.

در ادامه این نشست مدیر اجرایی جشنواره گفت: امسال فراخوان جشنواره جامع و کامل بود و فراگیری در بخش های مختلف به خوبی نمایان است، همچنین یک بند در فراخوان اضافه کردیم و براساس این تبصره آثار و قطعاتی که قبلا با این موضوع خلق شده است نیز در این جشنواره استفاده می شود.

بابک رضایی با اشاره به اینکه تا کنون 60 قطعه موسیقی در زمینه مقاومت ساخته شده و به دبیرخانه ارسال شده است، افزود: به احتمال زیاد این جشنواره در پنج استان از جمله فارس، کرمان جنوبی، ایلام و ....برگزار می شود، همچنین در اختتامیه از سه پیشکسوت تجلیل و از سه پیشکسوت این حوزه تقدیر می شود.

همچنین سرپرست دفتر موسیقی نیز که برای اولین بار در جمع خبرنگاران حاضر شده بود‌،گفت: امسال هیچ اثر غیر مرتبطی در جشنواره نخواهیم داشت و تمام قطعات با موسیقی مقاومت ارتباط دارد. همچنین در بخش بین‌الملل گزینه‌هایی مثل تونس ، مصر‌ و ترکیه را در نظر داریم .

در پایان این مراسم از پوستر پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت رونمایی شد.

کد خبر 222596
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز