همشهری آنلاین: گزارشگران بلومبرگ به بررسی دلایل سقوط هواپیمای شرکت آسیانا کره جنوبی در سانفرانسیسکو پرداختند. سانحه‌ای که منجر به کشته شدن دو تن شد.

سقوط هواپیما

 

یورونیوز هم در گزارشی در این زمینه نوشت: دو روز پس از فرود ناموفق هواپیمای غول پیکر بوئینگ ۷۷۷، لاشه این هواپیما در فرودگاه سان فرانسیسکو آرام گرفته است.

در حالی که تحقیقات درباره دلایل این حادثه ادامه دارد، مسئولان خطوط هوایی آسیانا می‌گویند خلبان این هواپیما مشغول تمرین برای پرواز با بوئینگ ۷۷۷ بود و تجربه پرواز با این نوع هواپیما را نداشت.

لی کانگ-کوک که جوانترین خلبان تیم چهار نفره خلبانان این پرواز بود مسئول فرود این هواپیما تحت نظارت مربیان خود بود که این حادثه رخ داد.

دبورا هرسمن، رئیس هیات مدیره امنیت ملی حمل و نقل آمریکا می‌گوید: «مسئول کنترل پرواز زمانی اعلام وضعیت فوق العاده کرد که پیش از آن هیچ درخواستی از او برای کمک ویژه اعلام نشده بود و یا هیچ گزارشی مبنی بر وقوع مشکل در مکاتبات برج مراقبت ثبت نشده است.»

شمار کشته‌های حادثه این هواپیمای مسافربری که ۳۰۷ سرنشین داشت فقط دو نفر بود و عملیات نجات بلافاصله پس از وقوع آتش سوزی ناشی از فرود ناموفق آغاز شد.

جوان هایس وایت، رئیس آتش نشانی سان فرانسیسکو می‌گوید: «به نظر من کارکنان خط هوایی آسیانا پس از وقوع حادثه بسیار عالی عمل کردند. آنها توانستند با اولویت دادن به امنیت مسافران همه آنها را نجات بدهند. وقتی که با یکی از مدیران خدمه پرواز شروع به صحبت کردم او آن قدر خونسرد بود که من فکر کردم از ترمینال آمده است.»

این اولین حادثه مرگبار برای بوئینگ ۷۷۷ در 18 سالی است که این هواپیمای آمریکایی مشغول پرواز است.

به گفته کارشناسان سرعت این هواپیمای متعلق به شرکت کره‌ای آسیانا در هنگام فرود بسیار کمتر از میزان مورد نیاز بوده است.

کد خبر 222367
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز