همشهری آنلاین: در پی فاش شدن حمایت انگلیس از گروه‌های تروریستی در سوریه، چارلز فار، رییس اطلاعات وزارت داخلی انگلستان هشدار داده است که بسیاری از این شبه نظامیان می‌خواهند به این کشور حمله کنند.

سوریه

به گزارش پرس تی وی، فار با اشاره به شبه نظامیان الهام گرفته از القاعده در سوریه هشدار داد که تا به حال این تعداد گروه‌های تروریستی و تندرو به اروپا نزدیک نبوده‌اند.

فار در کنفرانس امنیت ملی در لندن گفت: «گروه‌ها در سوریه آرزو دارند که به اروپا حمله کنند و ظرفیت و ابزار این کار از جمله بازگرداندن مبارزان خارجی به اروپا را هم دارند.»

در میان شبه نظامیان تحت حمایت خارج در سوریه دارندگان پاسپورت انگلیس هستند که فار بیم دارد قصد بازگشت به انگلیس با هدف سازماندهی خشونت در این کشور را داشته باشند.

این در حالی است که مقامات اطلاعاتی معتقد هستند تقریبا ۱۰۰ شبه نظامی تبعه انگلیس یا در سوریه علیه دولت بشار اسد، رییس جمهور این کشور فعال هستند یا به انگلستان بازگشته‌اند.

براساس گزارش‌ها، بسیاری از این شبه نظامیان به جبهه النصره، گروه تروریستی وابسته با القاعده در سوریه پیوسته‌اند.

تحلیل‌گران معتقد هستند که سیاست‌های جنجال‌برانگیز انگلیس در کشورهای خاورمیانه مانند سوریه یا افغانستان امنیت انگلستان را به مختل می‌کند.

جرج گالووی از حزب «رسپکت» انگلیس اوایل ماه مه گفت که حمله لندن که در آن دو مهاجم سر یک سرباز انگلیسی را از تن جدا کردند شبیه حوادثی است که در سوریه هر روز اتفاق می‌افتد و انگلیس به این «توحش مشمئز کننده» در این کشور عربی با پرداخت پول کمک می‌کند.

کد خبر 221740
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز