مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشعل المپیک 2012 لندن، توسط مصطفی سلیمانی نخستین ایرانی حمل کننده مشعل المپیک به برج میلاد تهران آورده می‌شود و قرار است در ششمین برج مخابراتی دنیا در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد.

مصطفی سلیمانی نخستین ایرانی حمل کننده مشعل المپیک لندن 2012 قرار است با حمل مشعل المپیک به برج میلاد تهران بیاید و این مشعل را در بلندترین نقطه برج میلاد تهران در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقه مندان قرار دهد.

مصطفی سلیمانی قرار است پنج شنبه 13 تیرماه با حضور در برج میلاد تهران، مشعل المپیک را در برج میلاد تهران بگرداند و در نهایت مشعل را به مدت یک ماه در گنبد اسمان بلندترین برج پایتخت نمایش می‌دهد.

برای المپیک لندن مشعلی سه وجهی طراحی شده است. این مشعل، طلایی و از ورقه‌هایی از جنس آلومینیوم ساخته شده است. هر مشعل ۸۰۰۰ سوراخ دارد که سمبل شمار حمل کنندگان مشعل است.

این مشعل ۸۰ سانتی متر و یکی از بلندترین مشعل‌های المپیک و همچنین از سبک ترین آنهاست. وزن آن با در نظر گرفتن قسمت خروجی گاز، بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ گرم است. طراحی مشعل به صورتی است که امکان حمل آسان آن را توسط حاملان جوانتر می دهد.

مصطفی سلیمانی دانشجوی نخبه 25 ساله ایرانی (علمی - ورزشی) توانست به عنوان نخستین مشعلدار ایرانی پس از قدمتی برابر با 120 سال مشعل المپیک را برای کشور عزیزمان به ارمغان آورد و این مشعل را با خود به ایران آورد.

کد خبر 221630
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز