مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان دانشگاه MIT با استفاده از امواج مودم‌های Wi-Fi و یک آنتن بسیار کوچک موبایل دستگاهی ساخته‌اند که می‌تواند حرکت انسان پشت دیوارها را ردیابی کند.

wivi

به گزارش فاکس‌نیوز، پرفسور دینا کتابی از دانشگاه MIT که کاشف یک روش سریع برای انجام تبدیل فوریه نیز است، این دستگاه را که Wi-Vi (ترکیب دو کلمه Wi-Fi و Vision به معنی "دید") نام گرفته طراحی کرده‌است.

اسکن اتاق‌ها از پشت دیوار همواره برای انسان یک رویا بوده‌است. فن‌آوری‌هایی نظیر اسکن حرارتی و استفاده از امواج این کار را امکان پذیر می‌کنند اما مشکل اصلی آن‌ها پرهزینه بودن است.

فن آوری Wi-Vi از امواج رادیویی نظیر مودم‌های وای-‌فای خانگی و یک آنتن بسیار کوچک در اندازه آنتن موبایل استفاده می‌کند. این فن‌آوری با شناسایی بازتاب امواج وای‌-فای از اجسام اسکن را انجام می‌دهد.

استفاده از امواج برای شناسایی اجسام یک مشکل بزرگ دارد. امواج ارسالی از هر جسمی از جمله میز و صندلی و خود دیوار و حتی امواج مزاحم در محیط نیز منعکس می‌شوند و تشخیص جسم مورد نظر را غیر ممکن می‌سازد.

Wi-Vi با ارسال دو موج در هر لحظه این مشکل را حل کرده‌است. این دو موج عکس یک دیگر هستند و در صورت برخورد با اجسام ثابت یکدیگر را خنثی می‌کنند. اما در برخورد با اجسام متحرک نظیر بدن انسان به راحتی به منبع ارسال باز می‌گردند و قابل شناسایی هستند.

کم هزینه بودن، ابعاد کوچک و کم انرژی بودن این فن‌آوری می‌تواند باعث شود تا در آینده شاهد استفاده از Wi-Vi در گوشی‌های همراه باشیم.

کد خبر 221625
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز