دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: صداهای ماندگار دور هم جمع شدند. پیشکسوتان و جوانان حوزه‌ دوبلاژ در مراسمی که در محل ساختمان بنیاد سینمایی فارابی برگزار شده بود، دور هم جمع شدند تا از زحمات هوشنگ لطیف‌پور، منوچهر اسماعیلی،جلال مقامی و ایرج رضایی تقدیر کنند.

تجلیل از صداهای ماندگار

در این مراسم سیداحمد میرعلایی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی طی سخنان کوتاهی یادآور شد: الان که چهره‌ها را می‌بینم یاد گذشته خوبم و گویندگی کوتاه‌مدتم می‌افتم.همچنین حمیدرضا آشتیانی‌پور، مدیر انجمن گویندگان طی سخنانی یادآور شد: قرار بر این بود که بزرگداشتی برای همه اعضای واحد دوبلاژ برگزار کنیم اما بعد فکر کردیم که این اتفاق عملی نیست؛ بنابراین تصمیم گرفتیم که این بزرگداشت را برای پیشکسوتان عرصه دوبله برگزار کنیم.

وی درباره شخصیت هوشنگ لطیف‌پور که یکی از پیشکسوتان واحد دوبلاژ است و اکنون هم به‌خاطر مشکل صدا دیگر کار دوبله را رها کرده است، به حضار گفت: جناب لطیف‌پور یکی از مظاهر کاردرست در دوبلاژ هستند و همچنین آقای مقامی استاد من است و من همیشه ایشان را در کسوت استادی و معلمی حساب کردم و همیشه شاگرد او بودم. امیدوارم رسم آموختن در این حرفه همیشه باقی بماند. او گفت: همچنین از استاد عزیزم منوچهر اسماعیلی تشکر می‌کنم و این افتخار را دارم که نخستین فیلم سینمایی‌ام را ایشان دوبله کردند. در ادامه علی همت مومیوند مجری برنامه از گویندگانی که در بستر بیماری هستند، یاد کرد و گفت: برخی از همکاران همچون ناصر خویشتن‌دار و تورج نصر اکنون در بستر بیماری هستند و نیازمند دعای شما هستیم و امیدواریم هرچه زودتر حالشان خوب شود و شاهد حضورشان در واحد دوبلاژ باشیم.

سپس هوشنگ لطیف‌پور پیشکسوت عرصه دوبله که به سختی سخن می‌گفت روی سن آمد و گفت: در کار دوبله فقط پشتکار و علاقه و البته استعداد مؤثر است و باید بگویم که این حرفه مشکل است و کار آسانی نیست. خیلی خوشحالم که امسال با حماسه 24خرداد و همچنین برد والیبال ایران از ایتالیا به ایران آمدم. تشکر می‌کنم از بچه‌های والیبال که دل همه را شاد کردند. پرویز بهرام، یکی دیگر از پیشکسوتان عرصه دوبله که در مراسم روز گذشته حضور داشت، در توصیف شخصیت هوشنگ لطیف‌پور خاطرنشان کرد: امشب بزرگداشت چندین نفر از پیشکسوتان اهل هنر دوبله است و جا دارد بگویم یکی از عناصر اصلی دوبله هوشنگ لطیف‌پور است. سپس جلال مقامی روی سن آمد و ضمن تشکر از انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم، خاطرنشان کرد: تشکر ویژه می‌کنم از همه آنهایی که ما را پس از مدت‌ها دور هم جمع کردند برای من غنیمت است که در اینجا حضور داشته باشم و دوستانم را ببینم.

کد خبر 221143

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز