همشهری آنلاین: شهردار تهران از افتتاح نیمه جنوبی خط 3 مترو تهران بعد از عید سعید فطر خبر داد و گفت: امیدواریم نیمه جنوبی خط 3 متروی تهران از میدان منیریه تا آزادگان بعد از عید فطر افتتاح و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

به گزارش همشهری آنلاین، محمد‌باقر قالیباف صبح امروز و در حاشیه بازدید از خط 3 مترو از میدان منیریه تا ایستگاه آزادگان، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اولویت های جدی شهر تهران حمل و نقل عمومی است که بیشترین تکیه آن نیز بر مترو است و در این زمینه جنوب شهر در اولویت کار شهرداری قرار داشته است.

وی با اشاره به ویژگی های خط 3 مترو افزود: این خط طولانی‌ترین خط متروی تهران است که از جنوب غرب به شمال شرق می‌رود و از شهرک شهید محلاتی، ازگل، نیاوران به اتوبان شهید صیاد شیرازی و از این مسیر به سمت رسالت، شهید بهشتی، خیابان ولی عصر، میدان راه آهن، پادگان قلعه مرغی سابق و در نهایت به ابتدای اتوبان جاده ساوه و به آزادگان منتهی می‌شود.

شهردار تهران تصریح کرد: هم اکنون بیش از 80 تا 85 درصد کار این خط انجام شده و امیدواریم 12 کیلومتر این خط بعد از عید فطر افتتاح و در اختیار شهروندان قرار گیرد .

قالیباف با بیان اینکه خط 3 مترو یکی از شاخص‌ترین خطوط متروی تهران است، افزود: به دلیل دسترسی شهرک‌های اطراف تهران به سمت مرکز و همچنین تقاطعی که این خط با خط 4، 7 و 2 دارد می تواند فرصت‌های زیادی را برای استفاده مسافران فراهم کند و از این رو افتتاح این خط از کارهای عمرانی مهم است که مردم جنوب شهر از آن بهره مند می‌شوند و ادامه این خط در تونل سازی به سمت نیاوران نیز به سرعت در حال اجراست، اما نیمه جنوبی این خط در اولویت قرار داشته است.

وی در ادامه با اشاره به مطالبات شهرداری در حوزه حمل و نقل از دولت اظهار کرد: دولت در روزهای پایانی خود قرار دارد و باید این بحث را با دولت آینده دنبال کنیم و امیدواریم که حتما مشکلات کمتری را داشته باشیم.

قالیباف با تاکید بر این که متوجه محدودیت‌های بودجه ای دولت و مجلس هستیم، افزود: با این وجود معتقدم موضوعاتی مانند حمل و نقل عمومی هم هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و موضوعی اقتصادی است و هم موجب کاهش آلودگی هوا و ترافیک می‌شود که جزو اولویت هایی است که حتما باید در دولت آینده نیز مورد توجه باشد و امیدواریم 50 درصد سهم دولت در تامین هزینه های حمل و نقل عمومی محقق شود.

شهردار تهران تصریح کرد: روزهای سخت عملیات مترو در بخش فنی همین روزهاست چراکه خط 3 در جنوب است و مشکلاتی مانند ریزشی بودن آن، انباره هایی که در این مسیر وجود دارد و مشکلات آب و فاضلاب و تاسیسات و امکاناتی که بیش از نیم قرن وجود داشته است و موجب ایجاد مشکلات خاص در عبور مترو از این مسیر بوده است، در حال رفع است و فکر نمی‌کنیم سختی مانند خط 3 آن هم در نیمه جنوبی این خط در شهر تهران وجود داشته باشد که امیدواریم با تامین اعتبارات، این روند با سرعت بیشتری پیش رود.

کد خبر 220830
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز