همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم رقابت‌های لیگ جهانی به مصاف ایتالیا رفت. ایتالیایی‌ها پیش از این مسابقه با 15 امتیاز در صدر جدول گروهB قرار داشتند.

volleyball

شاگردان "بروتو" اصلا نمی‌خواستند تا در خانه به تیم تازه وارد ایران امتیاز بدهند. در مقابل تیم ملی والیبال ایران در حالی به مصاف حریف خود رفت که تشدید آسیب دیدگی فرهاد قائمی دست ولاسکو را در آرایش تیم بسته بود.

سعید معروف، پاسور و کاپیتان تیم ملی والیبال ایران دو ساعت پیش از آغاز مسابقه ایران و ایتالیا از ناحیه گردن دچار اسپاسم شده بود و با تلاش پزشک تیم سیامک افروزی مصدومیت وی تا 70 درصد بهبود پیدا کرد تا به این بازی برسد.

تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ جهانی والیبال با پیراهن سفید برابر آبی پوشان ایتالیا به میدان رفت.

volleyball

تیم ملی ایران با ترکیب غفور، موسوی، زرینی، داودی، تشکری و علیرضا مباشری و فرهاد ظریف به میدان رفت.

volleyball

ایتالیا هم بازی را با ترکیب برتا، پارودی، وتوری، ساوانی ، تراویکا ، بیرارلی و روسینی آغاز کرد.

ست نخست: 25 بر 23  به سود ایران

ست دوم:  25 بر 22 به سود ایران

ست سوم: 25 بر 22 به سود ایتالیا

ست چهارم:  32 بر 30 به سود ایران

گزارش تفصیلی دیدار

ایران شگفتی‌ساز شد/ شب ایتالیا خراب شد!

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی 3بر یک مقابل ایتالیا شگفتی ساز شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم رقابت‌های لیگ جهانی به مصاف ایتالیا رفت و پس از آنکه توانست در ست نخست بانتیجه 25 بر 23 شب آبی پوشان ایتالیا را خراب کند در ست دوم نیز موفق شد با امتیاز 25بر22 قدرت خود را به حریف دیکته کند. در ست سوم ایتالیا 25 بر 22 یک ست را از ایران گرفت ولی در نهایت این ایران بود که با پیروزی در ست چهارم با امتیاز 32 بر 30 و در مجموع با امتیاز 3 بر 1 از سد تیم قدرتمند ایتالیا عبور کند. ایتالیایی‌ها پیش از این مسابقه با 15 امتیاز در صدر جدول گروهB قرار داشتند. شاگردان "بروتو" اصلا نمی‌خواستند تا در خانه به تیم تازه وارد ایران امتیاز بدهند. در مقابل تیم ملی والیبال ایران در حالی به مصاف حریف خود می‌رفت که تشدید آسیب دیدگی فرهاد قائمی دست ولاسکو را در آرایش ترکیب تیم بسته بود. سعید معروف، پاسور و کاپیتان تیم ملی والیبال ایران دو ساعت پیش از آغاز مسابقه ایران و ایتالیا از ناحیه گردن دچار اسپاسم شده بود و با تلاش پزشک تیم سیامک افروزی مصدومیت وی تا 70 درصد بهبود پیدا کرد تا به این بازی برسد. تیم ملی والیبال ایران با پیراهن سفید برابر آبی پوشان ایتالیا به میدان رفت. تیم ملی ایران با ترکیب غفور، موسوی، زرینی، داودی، تشکری و علیرضا مباشری و فرهاد ظریف به میدان رفت. ایتالیا هم بازی را با ترکیب برتا، پارودی، وتوری، ساوانی ، تراویکا ، بیرارلی و روسینی آغاز کرد.

*ست نخست: 25 بر23 ایران

تیم ملی والیبال ایران ست نخست این بازی را مقتدرانه آغاز کرد. بازی خوب موسوی آبشارها و دفاع بی نظیر روی تور او کاملا سرعتی‌های ایتالیا را تحت تاثیر قرار داده بود. سعید معروف با وجود آسیب دیدگی مثل همیشه خوب پاس می‌داد. هر چه امیر غفور خوب سرویس می‌زد بازیکنان ایتالیا هم خوب دریافت می‌کردند. ملی پوشان ایران خیلی زود 3 امتیاز از ایتالیا در خانه‌اش جلو افتادند. با وجود اینکه تیم ملی ایران کیلومتر‌ها دور‌تر از وطن خود بازی می‌کرد حضور پر تعداد هواداران ایرانی حال و هوای خاصی را به سالن داده بود. ساوانی هر چه در توان داشت در آبشارهایش می‌گذاشت. امیر غفور حتی روی برد تبلیغاتی هم توپ را بر می‌گرداند تا برتری ایران همچنان ادامه داشته باشد. جای خالی معروف که کُری خوانی زیادی با تراویکا همتای ایتالیایی خود داشت نیز در نوع خود جالب توجه بود. صدای تماشاگران ایرانی که یک دو سه می‌گفتند و تیم ملی را تشویق می‌کردند کاملا فضای سالن را پر کرده بود. ایران با دو اختلاف امتیاز وقت استراحت فنی دوم را نیز به سود خود تمام می‌کرد. ولاسکو مربی سابق والیبال ایتالیا بار دیگر اقتدار خود را به رخ ایتالیایی‌ها کشید. کاملا مشخص بود که ارسال سرویس‌های ریسکی و ویران کننده در دستور کار ملی پوشان ایران قرار داشت. بازیکنان نامدار ایتالیا که اصلا نمی‌خواستند در خانه به ایران امتیاز دهند سرانجام کار را به تساوی کشاندند. بعد از امتیاز 16 بازی برای هر دو تیم پایاپای پیش می‌رفت. غفور از پشت خط کاملا دریافت کننده‌های حریف را آزار می‌داد. رحمان داوودی خیلی خوب در پست دریافت کننده نقش آفرینی می‌کرد. جای خالی زاتسیف در تیم ایتالیا کاملا مشهود بود. او به دلیل مصدومیت پس از بازی با روسیه در این مسابقه حاضر نشد. هیچ یک از دو تیم سر تسلیم شدن نداشتند. سرانجام ملی پوشان ایران موفق شدند ست نخست را با دو اختلاف به سود خود تمام کنند. لوکا وروتی با 7 امتیاز و موسوی با 4 امتیاز بهترین‌های ست نخست بودند.

*ست دوم: 25بر 22 ایران

ملی‌پوشان ایران کاملا جنگنده ظاهر شده بودند. ایتالیایی‌ها در آغاز ست دوم همچنان مقهور توانایی بازیکنان ایران بودند. برتری تا امتیاز 6 از آن ایران بود. امیر غفور که به روزهای اوج خود نزدیک شده بود به خوبی از پاس‌های طلایی کاپیتان معروف امتیاز می‌ساخت. رحمان داودی برگ برنده خولیو ولاسکو با سرویس‌های بی نظیر خود بهترین دریافت کننده‌های جهان را مغلوب می‌کرد. ایران با دو اختلاف امتیاز ایتالیا را شکست داده بود. ایتالیایی‌ها تمرکز حملات خود را روی منطقه چهار گذاشته بودند. بازی سرعت بسیار بالایی داشت. سعید معروف خیلی خوب بازیکنان را در زمین تهییج می‌کرد. آرمین تشکری جوان جویای نام ایران مثل چهار بازی قبلی موثر بود. ایتالیا همچنان در حسرت برتری در امتیاز‌ها ایران را تعقیب می‌کرد. حتی تراویکا و سرویس‌های خطرناکش هم نمی‌توانست دردی از این تیم دوا کند. دریافت‌های تیم ملی ایران عالی بود. ایران برابر یکی از قدرت‌های مطلق والیبال جهان مقتدرانه کار می‌کرد. بازیکنان ایران کاملا خود را باور داشتند. در چهره ولاسکو رضایت مشهود بود. پارودی که قدری عصبی شده بود سرویس‌اش را به تور زد. در مقابل محمد موسوی به زیبایی سرویس می‌زد و امتیاز می‌گرفت. ایران کاملا به جریان بازی مسلط بود. پایپ‌های بی‌نظیر معروف برای تشکری ایده آل بود و برای ایران همچنان امتیاز می‌آورد. ایتالیا چهار امتیاز عقب افتاده بود. بروتو سرمربی نامدار ایتالیا که در برابر تدابیر فنی ولاسکو حرفی برای گفتن نداشت مجبور بود تا باز هم وقت استراحب بگیرد. سعید معروف بازهم با توپ دوم دفاع سه نفره حریف را فریب می‌داد. انصافا او از تراویکا همتای مشهور خود خیلی بهتر بود. چند اشتباه فردی از بازیکنان ایران موجب شد تا ایتالیا در امتیاز 16 کار را به تساوی بکشاند. توپی که داودی از دست داد ایتالیا را جلو انداخت اما بلافاصله خود رحمان از پشت خط کار را جبران کرد. داودی سومین امتیاز را هم از سرویس گرفت. او نخستین بازی خود را در لیگ جهانی تجربه می‌کرد. ولاسکوی افسانه‌ای در کشورش ایتالیا پس از سال‌ها طعم پیروزی را می‌چشید. ایران باز هم برتری امتیازهای خود را به عدد سه رساند. ایرانی‌های زیادی برای تشویق تیم ملی به سالن رفته بودند. فریاد ایران ایران کاملا در سالن به گوش می‌رسید. ایران ست دوم این بازی را هم با امتیاز 25بر 22 به سود خود تمام کرد. اتفاقی که قبل از بازی برای بسیاری غیرممکن به نظر می‌رسید.

*ست سوم: 22 بر25 ایتالیا

ایتالیا در ست سوم چیزی برای از دست دادن نداشت. آن‌ها تا اینجای کار حداقل یک امتیاز از دست داده بودند و نمی‌خواستند در خاک خود مقابل ایران تسلیم شوند. آنها دیگر انتحاری بازی می‌کردند. تراویکا تلاش می‌کرد تا به هر شکل ممکن توپ‌های بلندی را برای مهاجمانش ارسال کند. سرمربی ایتالیا در ست سوم ایوان زایتسو یکی از بهترین‌های خود را به میدان فرستاد. بازیکنان نامدار ایتالیا برای حفظ آبروی خود هم که شده هر چه در توان داشتند نشان دادند تا در ست سوم به برتری 4 امتیازی دست یابند. اما در مقابل بازی خوب غفور اجازه نمی‌داد اختلاف امتیاز‌ها بیشتر شود. ولاسکو در کنار زمین جریان بازی را زیر نظر داشت. زایتسو یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر جهان جریان بازی را متحول کرده بود. محمودی در این ست نیز به میدان آمد تا خط حمله ایران تقویت شود. ساوانی و پیرارلی هم به بازی برگشته بودند. اگر چه تیم ملی ایران هم بازی خوب و منطقی ارائه می‌کرد اما ایتالیا همچنان با چهار امتیاز از حریف پیش بود. علی مباشری حالا دیگر به عنوان دریافت کننده تمام عیار تیم ملی نمایش کم نقصی داشت. بازیکنان ایران که در ست سوم از حریف عقب افتاده بودند قدری در ضربه زدن عجله می‌کردند. داور یک امتیاز مشکوک به ایتالیا داد و اعتراض شدید بازیکنان ایران را موجب شد. حتی سیچلو مربی ایران هم نسبت به داور اعتراض داشت. ایتالیا در ست سوم از موجودیت والیبال خود برابر ایران دفاع می‌کرد. آن‌ها ست سوم این مسابقه را با امتیاز 25بر 22 به سود خود تمام کردند. ساوانی با 12 امتیاز بهترین بازیکن ست سوم این مسابقه و تعویض طلایی سرمربی ایتالیا بود که با وجود مصدومیت نقش بسزایی در پیروزی تمیش ایفا کرد.

*ست چهارم: 32 بر30 ایران

ایران در ست سوم باز هم کار را با تسلط آغاز کرد و خیلی زود سه امتیاز از حریف پیش افتاد. سرویس‌های خوب تشکری و دفاع منسجم روی تور ایران را پیش انداخته بود. موسوی در مصاف با زایتسو اسطوره ایتالیایی کار سختی داشت. تمام ملی پوشان ایران در این بازی فراتر از حد انتظار کار می‌کردند. اما کار در برابر بازیکنان نامدار و با تجربه ایتالیا آسان نبود. آن‌ها در امتیاز پنج سرانجام کار را به تساوی کشاندند. محمد موسوی باز هم امتیاز سرویس گرفت. ایران همچنان از حریف خود پیش بود. شاگردان ولاسکو نمی‌خواستند کار به ست پنجم بکشد. حریف سر تسلیم شدن نداشت. هر دو تیم پایاپای پیش می‌رفتند. ساوانی همچنان پر انرژی کار می‌کرد. هواداران تیم ملی ایران نیز در تمام طول این مسابقه یکصدا ملی‌پوشان را تشویق می‌کردند. علی مباشری روی دست دفاع ایتالیا خیلی خوب امتیاز می‌گرفت. موسوی در نبرد تن به تن با زاتیسو موفق تر بود. او ایران را دو امتیاز از حریف پیش انداخت. ولاسکو خوشحال بود. والیبال جهان قدرت جدیدی را می‌شناخت. ایران مقابل دومین تیم پرافتخار تاریخ لیگ جهانی مقتدرانه کار می‌کرد. وقت استراحت فنی دوم هم به سود ایران تمام شد. تعداد پرچم‌های ایران در سالن بیشتر از ایتالیا بود. بازیکنان ایتالیا با چنگ و دندان در پی پیروزی در این ست بودند. آن‌ها با تکیه بر سرویس‌های پر قدرت پیرارلی عملا سرعتی‌های ایران را از کار می‌انداختند. پیش بینی نتیجه این ست غیر ممکن بود. هر دو تیم خوب کار می‌کردند. ایتالیا در امتیازهای پایانی پیش افتاده بود. موسوی با هنرنمایی خود و کمک گرفتن از پایش اختلاف امتیاز را به عدد یک رساند. امیر غفور پاس بلند معروف را به امتیاز بدل کرد و در امتیاز 23 کار به تساوی رسید. بازی در امتیازهای بالا ادامه داشت. بازی خوب معروف و داودی و غفور اجاه نمی‌داد ایتالیا پیروز شود. در مقابل زایتسو به تنهایی کار را مساوی پیش می‌برد. ایتالیا حاضر به تسلیم شدن نبود تا اینکه سربازان آریایی ایران توانستند با امتیاز 32 بر 30 ایتالیا را در خاک خود به زانو در آورند.

کد خبر 220768
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز