مجموع نظرات: ۰
جمعه ۷ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

گروه دانش و سلامت: مسعود سیرتی معاون اداره‌کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران از اضافه شدن امکان مسیریابی هوشمند به سامانه نقشه تهران خبر داد و گفت: فراهم‌شدن این امکان شهروندان را در جست‌وجو بهتر مسیرها یاری می‌دهد.

نقشه

به گزارش همشهری، مسعود سیرتی معاون فناوری اطلاعات اداره کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران ضمن بیان این مطلب افزود: سامانه نقشه تهران به نشانی map. tehran. ir از حدود 5سال پیش راه‌اندازی شد و با استقبال شهروندان از آن، هر ساله به اطلاعات و امکانات آن اضافه شد؛ به‌طوری که از حدود 50تا 100کاربر روزانه در بدو راه‌اندازی، امروزه به رقمی بالغ بر 10تا 12هزار کاربر در روز رسیده است.

وی گفت: در راستای طرح مدیریت محله و ایجاد 374سرای محله توسط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی از ابتدای سال‌جاری تصمیم گرفته شد با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران اطلاعات تمامی اماکن شهر تهران براساس محله‌محوری در نقشه شهر تهران قرار گیرد. معاون اداره کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری ادامه داد: شهروندان هر محله می‌توانند با ورود به قسمت محله من و انتخاب منطقه و محله خود به تاریخچه، بانک اطلاعاتی و همچنین اماکن محله شامل مراکز آموزشی و پژوهشی، مذهبی، ورزشی و بوستان‌ها، خدمات اجتماعی، سازمان‌ها و خدمات دولتی، مراکز گردشگری و اقامتی و حمل‌ونقل عمومی دسترسی پیدا کنند. وی بیان داشت:

از دیگر امکانات این سامانه می‌توان به مشخص کردن محدوده طرح ترافیک، طرح زوج یا فرد، خطوط مترو، خطوط بی‌آر‌تی و مناطق پستی تهران روی نقشه براساس منطقه و محله اشاره کرد. سیرتی گفت: کاربران می‌توانند از سرویس گردشگری مجازی و مسیر‌یابی هوشمند روی نقشه تهران نیز بهره‌مند شوند. سرویس گردشگری مجازی، اطلاعاتی از ویژگی‌های اماکن توریستی تهران را در اختیار شهروندان قرار خواهد داد که این اطلاعات شامل موقعیت مکان، خلاصه‌ای از اطلاعات توصیفی و تصاویر پانورامای مکان مشخص شده است. سرویس مسیریابی نیز بهترین مسیر را در اختیار شهروندان قرار خواهد داد.

کد خبر 220736
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز